Luksusowa limuzyna prezentuje się okazale - zarówno w klasycznej wersji o długości 5,17 m, jak również jako Audi A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm. Przód z szeroką, pionową osłoną chłodnicy Singleframe oraz płynna, a zarazem muskularna sylwetka podkreślają sportową elegancję. To jeden z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów, które stworzono z myślą o autonomicznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może - na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu - przejąć zadania kierowcy do prędkości 60 km/h.
Funkcja automatycznej jazdy w korkach zarządza startem samochodu, przyspieszaniem, kierowaniem i hamowaniem. Kierowca nie musi już sprawować nieustannego nadzoru nad pojazdem. Może na długo zdjąć ręce z kierownicy i w zależności od obowiązujących w danym kraju przepisów, oddać się czynnościom, które można wykonywać w pojeździe.
Funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot) oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer), pod nadzorem kierowcy samoczynnie wprowadzają model A8 na miejsce parkingowe lub do garażu oraz go stamtąd wyprowadzają. Podczas tych manewrów, kierowca w ogóle nie musi siedzieć w pojeździe. Może aktywować potrzebny dany system przy pomocy smartfona z nową aplikacją myAudi App.
Ceny Audi A8 zaczynają się od 409 tys. zł za podstawowy wariant benzynowy. Paletę silników tworzą jednostki V6 - 3.0 TDI, czyli A8 50 TDI oraz 3.0 TFSI, czyli A8 55 TFSI. Diesel ma moc 286 KM, jednostka benzynowa – 340 KM. Kolejne silniki, aż po wariant hybrydowy typu plug-in, pojawiać się będą począwszy od 2018 r.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?