Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A8. Limuzyna naszpikowana elektroniką. Czy kierowca jeszcze jest potrzebny?

TVN Turbo/x-news
Audi A8 Nowe Audi A8, to jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może przejąć zadania kierowcy w ruchu spowolnionym do maksymalnej prędkości 60 km/h na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu.Fot. TVN Turbo/x-news
Audi A8 Nowe Audi A8, to jeden z pierwszych na świecie seryjnie produkowanych samochodów stworzony z myślą o automatycznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może przejąć zadania kierowcy w ruchu spowolnionym do maksymalnej prędkości 60 km/h na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu.Fot. TVN Turbo/x-news
W tym samochodzie zapominamy o silniku, tarciu kół o jezdnię i spalaniu, nie zauważamy pracy zawieszenia. Jazda Audi A8 przypomina rejs po ulicach. Wszystkie wrażenia, jakie odczuwa kierowca, pochodzą od elektroniki, którą najnowsza limuzyna niemieckiego koncernu jest naszpikowana.

Luksusowa limuzyna prezentuje się okazale - zarówno w klasycznej wersji o długości 5,17 m, jak również jako Audi A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm. Przód z szeroką, pionową osłoną chłodnicy Singleframe oraz płynna, a zarazem muskularna sylwetka podkreślają sportową elegancję. To jeden z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów, które stworzono z myślą o autonomicznej jeździe. Funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot) może - na autostradach i na drogach szybkiego ruchu, na których bariery wyraźnie oddzielają przeciwne pasy ruchu - przejąć zadania kierowcy do prędkości 60 km/h.

Funkcja automatycznej jazdy w korkach zarządza startem samochodu, przyspieszaniem, kierowaniem i hamowaniem. Kierowca nie musi już sprawować nieustannego nadzoru nad pojazdem. Może na długo zdjąć ręce z kierownicy i w zależności od obowiązujących w danym kraju przepisów, oddać się czynnościom, które można wykonywać w pojeździe.

Funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot) oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer), pod nadzorem kierowcy samoczynnie wprowadzają model A8 na miejsce parkingowe lub do garażu oraz go stamtąd wyprowadzają. Podczas tych manewrów, kierowca w ogóle nie musi siedzieć w pojeździe. Może aktywować potrzebny dany system przy pomocy smartfona z nową aplikacją myAudi App.

Ceny Audi A8 zaczynają się od 409 tys. zł za podstawowy wariant benzynowy. Paletę silników tworzą jednostki V6 - 3.0 TDI, czyli A8 50 TDI oraz 3.0 TFSI, czyli A8 55 TFSI. Diesel ma moc 286 KM, jednostka benzynowa – 340 KM. Kolejne silniki, aż po wariant hybrydowy typu plug-in, pojawiać się będą począwszy od 2018 r.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty