Audi A7 Sportback. Tak wygląda druga generacja

(mm)
Audi A7 Sportback Na początek, nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Ten turbodoładowany silnik V6 wytwarza 250 kW (340 KM) mocy i osiąga moment obrotowy rzędu 500 Nm.Fot. Audi
Audi A7 Sportback Na początek, nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Ten turbodoładowany silnik V6 wytwarza 250 kW (340 KM) mocy i osiąga moment obrotowy rzędu 500 Nm.Fot. Audi
W Audi Design Center w Ingolstadt zaprezentowano drugą generację A7 Sportback. Auto ma zjeżdżać będzie z taśmy produkcyjnej zakładów w Neckarsulm i na rynku pojawi się w I kwartale 2018 roku.

Stylistyka zewnętrzna A7 Sportback jest odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego zaprezentowanego przez Audi w serii pojazdów studyjnych prologue i wdrożonego do produkcji seryjnej wraz z nowym Audi A8. Duże powierzchnie, ostre krawędzie i atletycznie napięte linie, praktycznie z każdej perspektywy podkreślają dynamikę nowego A7.  Osłona chłodnicy Singleframe – w porównaniu do Audi A8 szersza i niżej umiejscowiona, wąskie reflektory, wloty powietrza o wyrazistych konturach oraz płaski przód pojazdu to cechy charakterystyczne nowości.

Pomimo bardzo dynamicznego przebiegu linii nadwozia, bagażnik ma w bazowym ustawieniu 535 l. pojemności. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń, jego pojemność wzrasta do 1390 l. Na życzenie, pokrywa bagażnika otwiera się i zamyka przy pomocy sterowania sensorycznego, reagującego na ruch stopą.

Nowe Audi A7 konsekwentnie realizuje założenia strategii cyfryzacji, które wcześniej pojawiły się w modelu A8. Architektura wnętrza zaadaptowała nową, opracowaną przez Audi koncepcję obsługi dotykowej MMI touch response. Dwa duże, dotykowe wyświetlacze wysokiej rozdzielczości zastąpiły regulator obrotowo-przyciskowy oraz tradycyjne przyciski z modelu poprzedniego. Wyświetlacz górny, to centrum sterowania systemami infotainment. Z kolei wyświetlacz dolny o przekątnej 8,6 cala, umieszczony na asymetrycznej konsoli tunelu środkowego, pozwala na sterowanie klimatyzacją i funkcjami komfortu oraz na ręczne wprowadzanie tekstu. Nadgarstek kierowcy spoczywa wtedy na ergonomicznej, szerokiej dźwigni zmiany biegów.  Opcjonalnie Audi dostarcza system Head up Display, wyświetlający wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost wzroku kierowcy. Dodatkowo, gdy auto wyposażono w nawigację MMI Navigation plus, na pokładzie zamontowany jest Audi virtual cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala.

Zobacz także: Ford Ka+ w naszym teście

Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?

Przyciskiem AI kierowca aktywuje funkcje jazdy automatycznej – parkowania i wjazdu do garażu. Funkcje te będą dostępne w nowym Audi w roku 2018. Dzięki nim, nowe A7 Sportback automatycznie i samodzielnie wjeżdża na miejsce parkingowe lub do garażu. W podobny sposób z nich wyjeżdża. Kierowca może najpierw wysiąść z pojazdu i rozpocząć manewry z pomocą aplikacji myAudi App na smartfonie. By je ciągle monitorować, przytrzymuje przycisk Audi AI. Centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy (zFAS) nieprzerwanie oblicza obraz otoczenia, wykorzystując dane napływające z czujników. Ich zestaw, w zależności od wersji wyposażenia, obejmuje max. pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy.

Oprócz systemów Audi AI, w nowym A7 Sportback znajduje się 39 innych systemów wsparcia odciążających kierowcę. Zebrano je w trzech pakietach Audi AI: pakiecie systemów wspomagających parkowanie (będzie wprowadzany stopniowo od 2018 roku), pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim, pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Ten ostatni obejmuje m. in. asystenta wydajności wspierającego ekonomiczną jazdę oraz adaptacyjnego asystenta jazdy (ADA) uzupełniającego zakres funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control (ACC) o ingerencje w pracę układu kierowniczego kontrolujące zachowanie odpowiedniego toru jazdy. Mechanizmy działania wszystkich systemów wsparcia zostały znacznie ulepszone.

Wszystkie jednostki napędowe nowego Audi A7 Sportback standardowo wyposażono w system mild hybrid (MHEV), zapewniający wyższą wydajność i większy komfort. Silniki V6 skompilowano z nową pokładową siecią elektryczną o napięciu 48 V. Jednostka alternator – rozrusznik (RSG) współpracuje w takim układzie z akumulatorem litowo-jonowym i podczas hamowania osiąga moc rekuperacji nawet 12 kW. Czterodrzwiowe coupé przy prędkościach od 55 do 160 km/h może żeglować na jałowym biegu z wyłączonym silnikiem, a RSG jest w stanie komfortowo, ponownie go uruchomić.

Możliwości systemu start-stop zostały znacznie poszerzone. Funkcja ta uaktywnia się teraz przy prędkości 22 km/h. Gdy tylko pojazd przed nami ruszy, dane pozyskiwane z kamery zamontowanej w przodzie pojazdu dają sygnał do ponownego włączenia silnika. W rzeczywistych warunkach drogowych technika MHEV obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Na początek, nowe Audi A7 Sportback dostępne będzie z jednostką napędową 3.0 V6 TFSI. Ten turbodoładowany silnik V6 wytwarza 250 kW (340 KM) mocy i osiąga moment obrotowy rzędu 500 Nm. Czterodrzwiowe coupé od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,3 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. W testach cyklu NEDC, podstawowa wersja Audi A7 55 TFSI zużywa 6,8 litra benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 154 gram dwutlenku węgla. Silnik 3.0 TFSI współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic. Napęd na cztery koła quattro korzysta z wydajnej techniki ultra, załączającej napęd na tylną oś wtedy, gdy jest on potrzebny. Kolejne cztero- i sześciocylindrowe, benzynowe oraz wysokoprężne jednostki napędowe, pojawią się w ofercie już po rozpoczęciu produkcji samochodu.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty