Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi A6 kontra Lexus GS 300

Ryszard Polit
Fot. Audi: Wzorzec w swojej klasie - Audi A6 z nowym grillem spełnia oczekiwania klientów. Ma przestronne wnętrze, jest wystarczająco luksusowy i technicznie wyrafinowany.
Fot. Audi: Wzorzec w swojej klasie - Audi A6 z nowym grillem spełnia oczekiwania klientów. Ma przestronne wnętrze, jest wystarczająco luksusowy i technicznie wyrafinowany.
Uważa się, że w klasie wyższej prym wiodą samochody marek niemieckich. Prawdziwym zagrożeniem dla nich jest Lexus, który chce wysadzić je z siodła.

Przyjęło się uważać, że w klasie wyższej prym wiodą samochody marek niemieckich. Prawdziwym zagrożeniem dla nich jest Lexus, który chce wysadzić je z siodła.

 

Fot. Audi: Wzorzec w swojej klasie - Audi A6 z nowym grillem spełnia oczekiwania klientów. Ma przestronne wnętrze, jest wystarczająco luksusowy i technicznie
Fot. Audi: Wzorzec w swojej klasie - Audi A6 z nowym grillem spełnia oczekiwania klientów. Ma przestronne wnętrze, jest wystarczająco luksusowy i technicznie wyrafinowany.

W klasie aut luksusowych bodaj najważniejszy jest prestiż marki, a inne walory schodzą na dalszy plan jako oczywiste. Z tego punktu widzenia posiadanie Audi A6 napędzanego benzynowym silnikiem V6 o mocy 255 KM wydaje się jak najbardziej właściwe. Mniej znany w Europie jest japoński Lexus - luksusowa marka Toyoty. Lexus podbił już USA, a niechęć Europejczyków tłumaczona jest snobizmem. Audi A6

Fot. Lexus: Lexus GS 300 cicha broń Toyoty. Pod względem technicznym nie można mu nic zarzucić.
Fot. Lexus: Lexus GS 300 cicha broń Toyoty. Pod względem technicznym nie można mu nic zarzucić.

można przeciwstawić Lesusa GS 300 napędzanego benzynowym silnikiem V6 o mocy 249 KM.

 

Cechy szczególne

 

Oba pojazdy wręcz naszpikowane są nowoczesnymi rozwiązaniami, których trzyliterowe skróty delikatnie dają do zrozumienia, że mamy do czynienia z cudami techniki. Oba

Fot. Audi: Audi A6 napędzane 6-cylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest nieco szybszy do Lexusa, oba auta zużywają podobne ilości
Fot. Audi: Audi A6 napędzane 6-cylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest nieco szybszy do Lexusa, oba auta zużywają podobne ilości paliwa.

auta mają identyczny rozstaw osi, silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Najważniejsze różnice dotyczą napędu. W Audi napędzane są przednie koła, a w Lexusie - tylne. W Audi znajduje się manualna skrzynia przekładniowa, w Lexusie - automatyczna. Audi i Lexus mają obszerne wnętrza, o podobnym, wytwornym charakterze. W aucie japońskim starano się ukryć dużą ilość przycisków i przełączników, co nie jest łatwe, gdy elektrycznie reguluje się przednie fotele i

Fot. Lexus: W Lexusie GS napędzane są tylne koła przez przekładnię automatyczną. Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu i elektronicznych systemów wspomagających,
Fot. Lexus: W Lexusie GS napędzane są tylne koła przez przekładnię automatyczną. Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu i elektronicznych systemów wspomagających, pojazd świetnie się prowadzi.

kolumnę kierownicy w dwóch płaszczyznach. W obu autach tablica przyrządów jest zaprojektowana po mistrzowsku, a jakość użytych materiałów we wnętrzu jest najwyższej jakości. Audi ma znacznie większy bagażnik o pojemności 546 l, gdy Lexus zaledwie 430 l.

 

Silniki

 

Oba pojazdy napędzane są benzynowymi silnikami V6 z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jednostka napędowa Audi z pojemności 3,1 l osiąga moc 255 KM i współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią

Fot. Audi: Wnętrze Audi – oaza spokoju połączona z elegancją.
Fot. Audi: Wnętrze Audi – oaza spokoju połączona z elegancją.

przekładniową. Konstruktorzy japońscy z pojemności 3 l uzyskali aż 249 KM mocy, a silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną. Obie jednostki napędowe są wyposażone w układy zmiennych faz rozrządu. Oba pojazdy zużywają podobne ilości paliwa, w mieście - ok. 14,5 l na 100 km. Biorąc pod uwagę masę aut, można to uznać za umiarkowany wynik. 

 

Wrażenia z jazdy

 

Audi jest nieco szybszy od Lexusa. Trzeba jednak zauważyć, że uzyskiwane czasy rozpędzania są bardzo dobre. Automatyczna skrzynia biegów Lexusa bardzo mądrze przystosowuje się do sposobu jazdy kierowcy i nie przyczynia do pogorszenia osiągów. Audi i Lexus prowadzą się znakomicie. To zasługa dość skomplikowanego, wielowahaczowego zawieszenia i licznych elektronicznych układów kontrolujących tor jazdy. Konstrukcja zawieszenia jest różna, ale równie skuteczna. Ani w Audi, ani w Lexusie nie jest bardzo zauważalna różnica napędów. Najbardziej fascynujące w Lexusie jest niewiarygodne

Fot. Lexus: Wnętrze Lexusa, chociaż zaprojektowane w nieco innym stylu niż w Audi A6, nie ustępuje jakością materiałów i precyzją wykonania.
Fot. Lexus: Wnętrze Lexusa, chociaż zaprojektowane w nieco innym stylu niż w Audi A6, nie ustępuje jakością materiałów i precyzją wykonania.

wręcz wyciszenie wnętrza pojazdu. Nawet długa podróż nie męczy. Audi ma natomiast bardziej skuteczny układ hamulcowy. W Lexusie przydaje się samościemniające lusterko wsteczne, w Audi - czujnik deszczu i oświetlenia. Niemiecki pojazd ma automatyczny hamulec postojowy, a auto japońskie - tempomat i reflektory doświetlające zakręty.

 

Podsumowanie

 

Audi A6 i Lexsus GS 300 to godni siebie konkurenci, reprezentujący wysoki poziom pod każdym względem. W gruncie rzeczy wybór zależy od indywidualnych upodobań nabywcy. Jednak Lexus za 227 900 zł jest o 14 700 zł droższy od Audi. Pojazd japoński ma nieco lepsze wyposażenie. Za 227 900 zł można nabyć Audi z opisywanym silnikiem i napędem na obie osie Quattro. Ale gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta - najtaniej, bo za 203 630 zł, można nabyć Audi A6 z silnikiem wysokoprężnym V6 - 3.0 TDI o mocy 225 KM. Dynamika podobna, prestiż ten sam, a tańszy w eksploatacji. W Lexusie GS nie oferuje się diesli.

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Audi A6

Lexus GS 300 

Przestronność wnętrza

Remis

Silnik

Remis

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

+

 

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

Remis

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

 

+

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Audi A6

Lexus GS 300

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

V6/24/benzynowy

V6/24/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3
)

3123

2995

Moc maksymalna (KM/obr/min)

255/6500

249/6200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

330/3250

310/3500

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

6,9

7,2

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

7,1

8,6

Prędkość maksymalna (km/h)

250

240

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

65

62

Droga hamowania od 100 km/h (m)

37,1

39,1

Pojemność bagażnika (dm3
)

546

430

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

70

71

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3
/100 km)

7,1/14,3

7,2/14,4

Długość x szerokość x wysokość (cm)

492 x 186 x 146

483 x 182 x 143

Rozstaw osi (cm)

285

285

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

3/12

Cena (zł)

212 690

227 900

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Audi A6

Lexus GS 300 Classic

Poduszki powietrzne

8

8

Układ ABS/zapobiegający poślizgowi kół napędzanych ASR

S/S

S/S

Układ wspomagania nagłego hamowania

S

S

Układ stabilizacji toru jazdy ESP

S

S

Elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/S

S/S

Elektrycznie sterowane/podgrzewane lusterka

S/S

S/S

Centralny zamek

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Radio z CD

S

S

Klimatyzacja automatyczna

S

S

Komputer pokładowy/tempomat

S/O

S/S

Reflektory doświetlające zakręty

-

S

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty