Audi 100

( lm )
Audi 100 trzeciej generacji zadebiutowało na rynku w 1982 roku i pozostawało w ofercie niemieckiego koncernu do końca lat 80. Dostępne były dwie wersje nadwoziowe: sedan oraz kombi o nazwie avant.

Audi 100

Solidnie wykonana niemiecka limuzyna oferuje
wyśmienity komfort jazdy
.

Szeroka gama silników pozwala na swobodny wybór, przy czym godna uwagi jest już podstawowa jednostka napędowa o pojemności 1,8 litra i mocy 75 KM. Chociaż nie zapewnia ona porywających osiągów ważącemu ponad tonę samochodowi, to wystarcza do sprawnego przemieszczania się. Przyspieszenie do setki zajmuje ok. 15 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 165 km/h. Spalanie na poziomie 10 l/100 km, jak na tak duży pojazd, jest wynikiem nader przyzwoitym.
Miłośnicy sportowej jazdy przy odrobinie szczęścia mają szansę znaleźć model z turbodoładowanym silnikiem 2.2 o mocy ponad 200 KM. W gamie jednostek napędowych znajdują się również trwałe diesle.
Wnetrze audi 100 jest bardzo obszerne i swobodnie mieści się w nim piątka dorosłych pasażerów. Wygodne fotele i stosunkowo niski poziom hałasu podnoszą dodatkowo komfort podróży.
Warto wspomnieć o jeszcze jednym atucie samochodu potocznie nazywanego "cygarem" - jest to pierwszy wielkoseryjnie produkowany pojazd (egzemplarze po 1986 roku) z karoserią w całości ocynkowaną.
W Polsce za audi 100 trzeba zapłacić od 6,5 do 10 tys. zł. Cena częściej zależy od stanu konkretnego egzemplarza niż rocznika produkcji. Znalezienie zadbanego auta, które nie było poważnie rozbite, niestety graniczy z cudem. Co istotne, duża część (o ile nie większość) aut posiada zamontowaną instalację gazową.
Jarosław Tura z Jaworzna właściciel audi 100 2.0 td z 1983 roku
Samochód kupiłem ponad siedem lat temu z przebiegiem 460 tys. km. Niemal zaraz po nabyciu go zrobiłem remont generalny silnika i od tej pory bez większych problemów przejechałem już 180 tys. km.
Z auta jestem bardzo zadowolony - audi 100 to naprawdę dobry wóz. Nie oznacza to oczywiście, iż z samochodem nic się nie dzieje. Co jakiś czas trzeba przeprowadzać naprawy, ale korzystając z dostępnych na rynku zamienników można pojazd utrzymać za rozsądne pieniądze - np. komplet uszczelek do pompy wspomagania kosztuje zaledwie 13 zł!
Zalety

  • wygodne nadwozie
  • pojemny bagażnik
  • trwała konstrukcja
  • niewygórowane koszty utrzymania

    Wady

  • przestarzała i mało atrakcyjna stylistyka
  • wyeksploatowane egzemplarze
  • ubogie wyposażenie podstawowych wersji
  • sporo składaków

    Orientacyjne ceny cześci (zamienniki)
    klocki hamulcowe90 zł
    tarcza hamulcowa (1 szt.)70 zł
    amortyzator przedni (1 szt.)180 zł
    amortyzator tylny (1 szt.)180 zł
    reflektor przedni160 zł
    kompletna lampa tylna230 zł
    tłumik końcowy250 zł
    maska silnika420 zł
    błotnik przedni prawy170 zł
    Grzegorz Kuś, kierownik serwisu w ASO Audi
    Audi 100 z lat 80. praktycznie w ogóle nie pojawiają się już w autoryzowanych serwisach - stosunkowo prosta budowa i szeroka dostępność części zamiennych pozwalają naprawiać auta w większości zwykłych warsztatów.
  • emisja bez ograniczeń wiekowych
    Wideo

    Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty