Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alfa Romeo Tonale. Zdjęcia, dane techniczne, wersje silnikowe

Mariusz Michalak
Alfa Romeo Tonale Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu.Fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo Tonale Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu.Fot. Alfa Romeo
Nowa Alfa Romeo Tonale to powiew świeżości i zarazem nawiązanie do tradycji wśród kompaktów. Auto skonstruowano na włoskiej płycie podłogowej (taka sama jest w Jeepie Compasie) i użyto włoskich silników. Powstała, zanim Alfa została wchłonięta przez koncern Stellantis. Będzie dostępna jako tzw. miękka hybryda i PHEV. Dla miłośników tradycyjnych jednostek na wybranych rynkach przewidziano do wyboru również silnik wysokoprężny.

Alfa Romeo Tonale. Wygląd zewnętrzny

Alfa Romeo Tonale Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain
Alfa Romeo Tonale

Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu.

Fot. Alfa Romeo

Widzimy charakterystyczne cechy stylistyczne, które weszły do świata motoryzacji, jak „GT Line”, która biegnie od tyłu do reflektorów, przywołując na myśl kształty Giulii GT. Z przodu wzrok przyciąga charakterystyczny grill Alfy Romeo „Scudetto".

Reflektory adaptacyjne (matrycowe) „3+3” z nową matrycą Full-LED przywodzą na myśl dumny wygląd modelu SZ Zagato lub samochodu koncepcyjnego Proteo. Trzy moduły, opracowane we współpracy z firmą Marelli, tworzą unikalną linię przodu samochodu i jednocześnie zapewniają światła dzienne, dynamiczne kierunkowskazy oraz funkcję „Welcome and Goodbye” (aktywowaną za każdym razem, gdy kierowca włącza lub wyłącza samochód).

W tylnych światłach zastosowano te same elementy stylistyczne, co w światłach przednich, tworząc krzywą sinusoidalną, która oplata całą tylną część samochodu

Wymiary nowości to: długość 4,53 m, szerokość 1,84 m i wysokość 1,6 m.

Alfa Romeo Tonale. Pierwszy taki model na świecie

Alfa Romeo Tonale Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain
Alfa Romeo Tonale

Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu.

Fot. Alfa Romeo

Jako pierwsza na świecie, Alfa Romeo Tonale debiutuje z technologią niewymienialnego tokena (NFT), prawdziwą innowacją w sektorze motoryzacyjnym. Alfa Romeo jest pierwszym producentem samochodów, który połączył samochód z cyfrowym certyfikatem NFT. Technologia ta oparta jest na koncepcji „blockchain card”, poufnego i niemodyfikowalnego zapisu głównych etapów „życia” samochodu. Za zgodą klienta, NFT rejestruje dane pojazdu, generując certyfikat, który może być wykorzystany jako gwarancja, że samochód był prawidłowo utrzymywany, co ma pozytywny wpływ na jego wartość rezydualną. Na rynku samochodów używanych, certyfikacja NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodnego pochodzenia, na które mogą liczyć właściciele i dealerzy. Równocześnie nabywcy będą spokojni przy wyborze swojego samochodu.

Alfa Romeo Tonale. Asysten głosowy Amazon Alexa

Jedną z najważniejszych nowości Alfy Romeo Tonale są wbudowane funkcje asystenta głosowego Amazon Alexa. Pełna integracja z Amazon - dzięki funkcji „Secure Delivery Service", Tonale można wybrać jako miejsce dostawy zamówionych paczek, odblokowując drzwi i pozwalając kurierowi pozostawić je wewnątrz samochodu.

Można również otrzymywać stałe aktualizacje na temat stanu samochodu, będąc w zaciszu własnego domu, poznać poziom naładowania akumulatora i/lub paliwa, znaleźć punkty użyteczności publicznej, znaleźć ostatnią lokalizację samochodu, wysyłać polecenia zdalnego blokowania i odblokowywania itp. Alexa może być również wykorzystywana, by dodać produkty do listy zakupów, wyszukać pobliską restaurację lub ustawić światła lub ogrzewanie podłączone do systemu automatyki domowej.

Alfa Romeo Tonale. Nowy system informacyjno-rozrywkowy

Alfa Romeo Tonale Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain
Alfa Romeo Tonale

Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu.

Fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona we wbudowany i całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami Over-the-Air (OTA), oferuje on również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane.

System ten obejmuje w pełni cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3”, główny ekran dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 10,25” oraz wyszukany, wielozadaniowy interfejs, dzięki któremu wszystko jest na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi. Dwa duże ekrany Full TFT o mają łączną przekątną 22,5”.

Alfa Romeo Tonale. Systemy bezpieczeństwa

Do wyposażenia należą: Inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), aktywny asystent utrzymania  pasa ruchu (LC) i asystent jazdy w korkach („Traffic Jam Assist”), które automatycznie dostosowują prędkość i tor jazdy, utrzymując samochód na środku pasa ruchu i w odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo i komfort. Tonale jest również wyposażone w inne innowacyjne urządzenia i technologie, które doskonalą interakcję pomiędzy kierowcą, samochodem i drogą: od autonomicznego systemu awaryjnego hamowania („Autonomous Emergency Braking”), który ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i włącza hamulce, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszym lub rowerzystą, poprzez system wykrywania znużenia u kierowcy („Drowsy Driver Detection”), który ostrzega kierowcę, jeśli zacznie być zmęczony i senny, system monitorowania martwego pola („Blind Spot Detection”), który wykrywa pojazdy w martwych polach i ostrzega o zbliżającym się pojeździe, aby uniknąć kolizji, po system wykrywania obiektów na drodze cofania („Rear Cross Path Detection”), który ostrzega o pojazdach zbliżających się z boku podczas cofania. Do kompletu tych wszystkich systemów bezpieczeństwa jazdy dochodzi wysokiej rozdzielczości kamera 360° z dynamiczną siatką.

Alfa Romeo Tonale. Napęd

Alfa Romeo Tonale Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain
Alfa Romeo Tonale

Tonale jest pierwszym na rynku samochodem z cyfrowym certyfikatem NFT („non-fungible token”). Unikatowy i oparty na technologii „blockchain token NFT Tonale” nadaje samochodowi certyfikat w momencie zakupu, a następnie ewoluuje, „śledząc” jego użytkowanie w trakcie cyklu „życia” samochodu.

Fot. Alfa Romeo

Przewidziane są dwa poziomy elektryfikacji: Hybrid i Plug-in Hybrid. Tonale debiutuje z silnikiem Hybrid VGT  („Variable-Geometry Turbo”) o mocy 160 KM, zaprojektowanym specjalnie dla Alfy Romeo. Jej turbosprężarka o zmiennej geometrii w zestawieniu z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2" o mocy 15 kW i momencie obrotowym 55 Nm sprawia, że 1,5-litrowy silnik benzynowy może napędzać koła nawet wtedy, gdy silnik spalinowy jest wyłączony.

Napęd umożliwia uruchomienie i jazdę w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach, a także podczas parkowania i długiej jazdy. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także wersja hybrydowa o mocy 130 KM, również zestawiona z 7-biegową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2".

Najwyższe osiągi ma zapewniać układ napędowy Plug-in Hybrid Q4 o mocy 275 KM, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy, a jego zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi nawet 80 km w cyklu miejskim (ponad 60 km w cyklu mieszanym).

Ofertę silników dopełnia nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra i mocy 130 KM, dysponujący momentem obrotowym 320 Nm, zestawiony z 6-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i napędem na przednie koła.

Alfa Romeo Tonale. Kiedy można składać zamówienia?

Alfa Romeo Tonale jest produkowana w odnowionym zakładzie Stellantis, Giambattista Vico w Pomigliano d'Arco (Neapol). Zamówienia zostaną otwarte w kwietniu wraz z ekskluzywną premierową edycją „EDIZIONE SPECIALE”.

Konkurencją dla modelu Tonale będzie m.in. Audi Q3, Volvo XC40, BMW X1, Mercedes GLA.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty