Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Alfa Romeo Spider

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Aktualnie produkowana Alfa Romeo Spider zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 r. Jednak mimo upływu lat, włoska ślicznotka nic nie straciła ze swojego uroku.

Aktualnie produkowana Alfa Romeo Spider zadebiutowała w 2006 roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Mimo upływu lat, włoska ślicznotka nic nie straciła ze swojego uroku.

Dwumiejscowy roadster został zbudowany na tej samej płycie podłogowej

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

co Brera, ma także identyczne silniki i układ jezdny. Model ten jest produkowany w zakładzie Pininfariny w San Giorgio Canavese.

Początkowo gamę jednostek napędowych stanowiły dwa silniki benzynowe: 2.2 JTS/185 KM i 3.2 JTS V6/260 KM. Pierwsza jednostka współpracuje z 6-stopniową ręczną skrzynia biegów lub automatyczną Selespeed. Mocniejszym silnik także jest oferowany z 6-biegowym "manualem", a w wersji z napędem na 4 koła (Q4), także z automatyczną skrzynią typu Q-Tronic.

**CZYTAJ TAKŻE


Alfa Romeo Spider V6 Q4
Z mocnym silnikiem i bez dachu nad głową - Alfa Romeo Spider

**

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Nieco później w sprzedaży pojawił się diesel 2.4 JDTM o mocy 200 KM, współpracujący z 6-biegową manualną skrzynią lub automatyczną Q-Tronic, oraz dostępna tylko z "manualem" benzynowa jednostka 1.8/200 KM.

Podobnie jak w przypadku Brery, jazda z najmocniejszym, 260-konnym silnikiem może dostarczyć sporej dawki adrenaliny, mimo, że uzyskanie dobrych przyspieszeń jest możliwe dopiero przy wykorzystaniu górnego zakresu prędkości obrotowych. Alfa przyspiesza do 100 km/h w 7 s, a maksymalnie potrafi się rozpędzić do 244 km/h. Średnie spalanie, według danych producenta, wynosi 11,5 l/100 km.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Zastosowany w tym modelu napęd 4x4 wykorzystuje dyferencjał Torsen, który standardowo na tylne koła przekazuje 57 proc. napędu, a maksymalnie do 69 procent. Stosunkowo wysoka masa samochodu sprawia, że na zakrętach Spider okazuje się trochę nadsterowny, ale podobnie jak inne modele włoskiej marki, daje wystarczające poczucie panowania nad pojazdem.

Wnętrze Spidera niewiele różni się od tego w modelu Brera. Duże, wygodne fotele zapewniają komfort i solidne trzymanie tułowia nawet podczas szybkiej jazdy.

Ceny Alfy Romeo Spider rozpoczynają się od 128 900 zł za wersję 1.8/200 KM, natomiast za prezentowaną, najmocniejsza odmianę z silnikiem 3.2 V6 trzeba zapłacić 187 900 zł.

**więcej zdjęć Alfy Romeo Spider w

naszej galerii

**

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty