Alfa Romeo Brera

pim
Sylwetka i wnętrze Alfa Romeo Brery kojarzą się ze sportowymi autami lat 50., ale ukryte pod karoserią mechanizmy i wykorzystane materiały to już szczyt nowoczesności.

Brera ma nadwozie typu 2+2. Za przednimi fotelami są dwa mniejsze

Alfa Romeo Brera

siedziska, w zasadzie przeznaczone dla dzieci. Ciekawego charakteru dodają samochodowi drzwi, obracane wokół przedniego zawiasu, a także przednia szyba kończąca się nad tylnymi siedzeniami. Wąskie szczeliny przednich lamp, niczym zmrużone oczy, nadają nadwoziu agresywnie sportowy charakter.

W stylizacji samochodu dominują trójkąty, czy jak chce Giugiaro, kształty litery V. Taki kształt miały tradycyjnie atrapy chłodnicy aut tej firmy. Po latach przerwy powrócono do tej tradycji we wprowadzanych ostatnio modelach Alfa Romeo. W przypadku brery kształt V nadano także przednim i tylnym światłom, wnękom klamek, ramiona podtrzymujące boczne lusterka i wiele mniejszych elementów. Ten sam kształt mają aluminiowe uchwyty na drzwiach pasażera i konsoli środkowej. To na wypadek, gdyby pasażer potrzebował stabilnego uchwytu, kiedy kierowca będzie wyciągał wszystkie możliwe konie z wielkiego silnika i wypróbowywał sportowe zawieszenie brery. Odwołaniem do tradycji jest też kształt tylnej szyby, przypominający nie tylko obecne modele 156 i 157, ale i giuliettę sport z lat 60.

**CZYTAJ TAKŻE

Alfa Romeo Brera kontra Nissan 350z

**

O nowoczesności auta świadczy nie tylko nowy silnik i sekwencyjna skrzynia biegów, ale także aluminiowa rama pokryta panelami z włókien węglowych, koła z systemem PAX, umożliwiającym jazdę z przebitymi oponami (a więc eliminującym konieczność posiadania zapasowego koła) i supernowoczesny system audio, zaprojektowany specjalnie dla tego auta.

Choć samochód przedstawiła firma stylistyczna Giugiaro jako prototyp, nie

Alfa Romeo Brera

można wykluczyć, że w jakimś stopniu podobne auto pokaże się w przyszłości na ulicach. Auto zbudowano na płycie podłogowej alfy 156, na co wskazuje identyczny rozstaw osi. Pod ponad czterolitrowym silnikiem V8 o mocy prawie 400 KM "podpisana" jest Alfa Romeo, a sportowa część tego koncernu miała także swój udział w projektowaniu auta. W samochodzie zastosowano nową, sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów. - Z wyjątkiem drzwi nie ma tu nic utopijnego. Stworzyliśmy auto gotowe do produkcji - zapewnia Giorgetto Giugiaro i pyta: - Jaka jest różnica między prototypem a seryjnym autem, skoro od jednego do drugiego można przejść w mgnieniu oka?

**więcej zdjęć Alfy Romeo Brera w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty