Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

5 gwiazdek EuroNCAP dla Renualt ZOE

(ip)
Fot: Renault
Fot: Renault
Renault ZOE uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Ocena ta, wystawiona zgodnie z zaostrzonymi od stycznia 2013 r. zasadami.

Uzyskana łączna ocena Renault ZOE – 82% – plasuje je w ścisłej czołówce tego segmentu. Warto podkreślić, że model ten

Fot: Renault
Fot: Renault

uzyskał najlepszą ocenę w tym segmencie za ochronę pieszych w przypadku zderzenia.

Renault ZOE zostało zaprojektowane na płycie podłogowej nowego Clio, więc siłą rzeczy musiało reprezentować ten sam poziom bezpieczeństwa biernego. Firma Renault opracowała szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów, zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu, tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie.

W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Renault ZOE są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych, poduszek wbudowanych w oparcie foteli oraz pasów bezpieczeństwa wyposażonych w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN. Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone w ogranicznik napięcia.

Technologia Fix4sure, opracowana z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania Renault, umożliwia zapobieganie tzw. nurkowaniu (polegającemu na zsunięciu się pasażera pod pasem bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego). W połączeniu z nisko umieszczonymi klamrami pasów bezpieczeństwa i poduszkami wbudowanymi w oparcia foteli przednich, skutecznie chroni wszystkich użytkowników Renault ZOE dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu konstrukcji siedzenia.

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, będące jedną z głównych przyczyn zgonów w wypadkach (strefa bardzo słabej ochrony), co dało spektakularne wyniki, zapewniające Renault ZOE maksymalną ocenę 8 punktów na 8 możliwych.
W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Renault ZOE zostało wyposażone w układ 2 czujników umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą głowę i klatkę piersiową).

Wyniki te w połączeniu z wynikami uzyskami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu pozwoliły Renault ZOE uzyskać 32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia – jest to jeden z najlepszych wyników w segmencie małych samochodów.

Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu, jak i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci w Renault ZOE plasuje auto wśród najlepszych modeli w segmencie B – Renault ZOE uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych i to pomimo zaostrzenia kryteriów.

Przód Renault ZOE został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Zderzak nie ma ostrych kształtów, a strefa wokół dolnej części przedniej szyby (tradycyjnie bardzo sztywna) umożliwia zmniejszenie ryzyka obrażeń. Maska została podwyższona, aby zapewnić możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z górną częścią silnika. Z oceną 24 punktów na 36 możliwych Renault ZOE może się również poszczycić najlepszym wynikiem w tym segmencie za zderzenie z pieszym.

Renault ZOE jest w standardzie wyposażone w regulator-ogranicznik prędkości z sygnałem dźwiękowym, kontrolki i sygnały dźwiękowe informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać ocenę 8 punktów według nowych, zaostrzonych kryteriów.

Modele Renault, które uzyskały ocenę 5 gwiazdek Euro NCAP
Laguna II    5 gwiazdek (2001)
Vel Satis    5 gwiazdek (2002)
Mégane II     5 gwiazdek (2002)
Espace IV    5 gwiazdek (2003)
Scénic II     pierwszy samochód z tego segmentu, który zdobył 5 gwiazdek (2003)
Modus     pierwszy samochód z tego segmentu, który zdobył 5 gwiazdek (2004)
Mégane Coupé Cabriolet     5 gwiazdek (2004)
Clio III    5 gwiazdek (2005)
Nowa Laguna    5 gwiazdek (2008)
Koleos    5 gwiazdek (2008)
Nowe Mégane    5 gwiazdek (2008) - najlepszy wynik, jaki kiedykolwiek został uzyskany  we wszystkich segmentach
Nowy  Scénic    5 gwiazdek (ogólna ocena - 2009)
Nowe Renault Clio    5 gwiazdek (ogólna ocena - 2012)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty