Arrinera Hussarya coraz bliżej. Trwają testy prototypu (ZDJĘCIA)

redakcja.regiomoto
Arrinera Hussarya podczas testów na lotnisku w Białej Podlaskiej
Arrinera Hussarya podczas testów na lotnisku w Białej Podlaskiej
Z wyglądu przypomina McLarena 650S, Ferrari 458 czy Lamborghini Huracan. To Arrinera Hussarya, czyli pierwszy polski supersamochód. Nie ma na razie produkcyjnej wersji tego auta, ale prototyp jest już testowany. Rynkowa premiera jest planowana na 2015 r.
Arrinera Hussarya podczas testów na lotnisku w Białej Podlaskiej
Arrinera Hussarya podczas testów na lotnisku w Białej Podlaskiej

Przedstawiciele firmy Arrinera Automotive S.A. poinformowali, że na lotnisku w Białej Podlaskiej rozpoczęły się testy związane z aerodynamiką nadwozia i układem jezdnym polskiego supersamochodu. Rozpoczęcie sprzedaży jest planowane w roku 2015 r.

- Testy Arrinery Hussarya są prowadzone w rzeczywistych warunkach torowych. W ubiegłym roku sprawdzaliśmy funkcjonowanie ramy jezdnej i podwozia. Dziś jesteśmy dalej – sprawdzamy aspekty związane z aerodynamiką nadwozia oraz funkcjonowanie układu jezdnego. Zebrane dane pozwolą nam na zestrojenie kluczowych elementów supersamochodu, co nas znacznie przybliża do zaprezentowania wersji rynkowej tego pojazdu – powiedział Łukasz Tomkiewicz, prezes Arrinera Automotive.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Arrinera Hussarya

Arrinera Hussarya podczas testów na lotnisku w Białej Podlaskiej
Arrinera Hussarya podczas testów na lotnisku w Białej Podlaskiej

W ubiegłorocznych testach brał udział Lee Noble, Brytyjczyk, który skonstruował serię samochodów sportowych, sygnowanych jego własnym nazwiskiem. Obecnie na torze możemy spotkać ekspertów od aerodynamiki z Politechniki Warszawskiej.

- W supersamochodach, które osiągają duże prędkości, nie może być przypadkowych kształtów i elementów nadwozia. Tu wszystko ma wpływ na stabilność jazdy, na zachowanie w zakrętach czy długość drogi hamowania. Sprawdzamy, na ile nasze modele teoretyczne mają odwzorowania w rzeczywistości. Na tym etapie badamy między innymi kąty natarcia tylnego, ruchomego elementu aerodynamicznego oraz przepływy w dyfuzorze – powiedział dr hab. Janusz Piechna, wydział MEL Politechniki Warszawskiej.

Należy przypomnieć, że konsorcjum złożone z Arrinera Automotive S.A. oraz Politechniki Warszawskiej otrzymało od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju rekomendację do dofinansowania projektu pn. „Aktywny system tłumienia drgań pojazdu" w kwocie 2634400 zł. Instytucja ta dysponuje pieniędzmi z polskiego i unijnego budżetu na badania naukowe.

Supersamochód Arrinera Hussarya został zaprojektowany w Polsce przez grupę polskich inżynierów, konstruktorów i designerów. Produkcja pierwszej, liczącej 33 sztuki, serii jest planowana w SILS Centre Gliwice.

Arrinera Hussarya będzie sygnowana przez znanego brytyjskiego konstruktora Lee Noble, który jest obecnie członkiem rady nadzorczej Arrinera Automotive S.A. i jej akcjonariuszem. Będzie on odpowiedzialny za wszelkie aspekty techniczne samochodu oraz za zaprojektowanie i wykonanie w wersji produkcyjnej tzw. rolling chassis czyli kompletnej jeżdżącej ramy ze wszystkimi niezbędnymi podzespołami.

Lee Noble to brytyjski przedsiębiorca, projektant i inżynier motoryzacyjny. W ciągu trzech dekad wyprodukował ponad 2000 samochodów według własnych projektów.

Rama zaprojektowana przez Lee Noble'a powstała z wysokowytrzymałej stali o zróżnicowanym przekroju z uwzględnieniem odpowiedniej wytrzymałości na skręcanie. Przedstawiciele Arrinera Automotive zapewniają, że będzie ona lekka i będzie się charakteryzowała dużą odpornością na odkształcenia. Opcjonalnie nadwozie, wnętrze oraz podłoga samochodu będą mogły być wykonane z kompozytów węglowych i kewlarowych.

W aucie znajdzie się zestaw audio, pełna elektryka szyb i lusterek oraz klimatyzacja. Ze względów bezpieczeństwa - w przypadku dachowania - za fotelami znajdą się wzmocnione pałąki, a obydwa fotele są wyposażone w pasy bezwładnościowe. Na życzenie samochód będzie można zamówić z kamerą termowizyjną obserwującą drogę przed autem.

Auto ma posiadać umieszczony centralnie silnik 6.2 V8 o mocy 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 820 Nm. Od 0 do 100 km/h Arrinera Hussarya ma przyspieszać w 3,2 s. a od 0 do 200 km/h w 8,9 s. Prędkość maksymalna ma sięgać 340 km/h. Auto ma posiadać niezależne zawieszenie czterech kół i dziewiętnastocalowe koła. Rozmiar opon imponuje: 255/35 R19 z przodu i 335/30 R19 z tyłu. Jeśli chodzi o hamulce, to na na przednich kołach znajdą się zaciski sześciotłoczkowe i tarcze 380 mm. Z tyłu zaciski czterotłoczkowe i tarcze 350 mm. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty