Ze 125 Veyronów dostarczonych dotychczas klientom aż 15 jeździ ulicami Dubaju, jednego z największych miast Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Sporo aut garażuje też w prywatnych rezydencjach szejków mieszkających w pozostałych emiratach tworzących państwo nad Zatoką
Perską.
W Polsce zarejestrowano dotychczas jednego Veyrona.
Buggati Veyron ma 8-litrowy silnik o mocy 1001 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła. Wysokość zawieszenia można regulować. Standardowa wynosi 125/125 mm (przód tył) i jest wykorzystywana podczas ruchu miejskiego i prędkości do 220 km/h. Od 220 km/h system automatycznie zmienia konfigurację z wysokości standardowej do obniżonej 80/95 mm (przednie przepustnice dyfuzora otwarte). Podczas osiągania prędkości maksymalnych (ponad 375 km/h), istnieje możliwość ręcznego ustawienia zawieszenia w pozycji wyścigowej 65/70 mm (przednie przepustnice dyfuzora zamknięte).
Do zatrzymania samochodu służy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 40 cm z przodu (zaciski 8-tłoczkowe) i 38 cm z tyłu (zaciski 6-tłoczkowe) wykonanymi z kompozytu węglowo-ceramicznego.
Veyron rozpędza się do setki w 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna szacowana jest na 407 km/h. Auto kosztuje ok. 1,2 mln euro (ok. 4,34 mln zł). Osoby zainteresowane kupnem samochodu muszą najpierw wpłacić zaliczkę w wysokości 300 tys. euro (ok. 1,08 mln zł) , a dopiero potem firma zleca rozpoczęcie produkcji zamówionego egzemplarza.
Źródło: Samar
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?