Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ampera-e. Elektryczny Opel już w sprzedaży

(mm/ip)
Opel Ampera-eNorwegia jest pierwszym krajem w Europie, w którym od 14 grudnia 2016 r., można kupić Opla Amperę‑e. Elektryczny Opel o zasięgu ponad 500 km wchodzi do sprzedaży najpierw na najbardziej rozwiniętym rynku samochodów elektrycznych w Europie.Fot. Opel
Opel Ampera-eNorwegia jest pierwszym krajem w Europie, w którym od 14 grudnia 2016 r., można kupić Opla Amperę‑e. Elektryczny Opel o zasięgu ponad 500 km wchodzi do sprzedaży najpierw na najbardziej rozwiniętym rynku samochodów elektrycznych w Europie.Fot. Opel
Norwegia jest pierwszym krajem w Europie, w którym od 14 grudnia 2016 r., można kupić Opla Amperę‑e. Elektryczny Opel o zasięgu ponad 500 km wchodzi do sprzedaży najpierw na najbardziej rozwiniętym rynku samochodów elektrycznych w Europie.

Wielkość produkcji Ampery‑e będzie rosła powoli, dlatego w pierwszych miesiącach podaż samochodu będzie ograniczona. Z tego powodu zdecydowano się na rozciągnięty w czasie plan wprowadzania tego modelu na rynki europejskie, skupiając się najpierw na krajach, które już dysponują infrastrukturą niezbędną dla samochodów elektrycznych i/lub mają największe ambicje zapełnienia ulic takimi pojazdami. Po pierwszych dostawach do Norwegii, planowanych na wiosnę, model ten zadebiutuje w kolejnych krajach. Są to Niemcy, Holandia, Francja i Szwajcaria. W miarę wzrostu produkcji model ten zostanie wprowadzony w większości pozostałych krajów europejskich pod koniec 2017 roku lub w 2018 roku.

Wybór Norwegii jako pierwszego rynku, na którym sprzedawana będzie Ampera‑e, jest łatwy do wyjaśnienia. Norwegia to zdecydowanie najbardziej dojrzały rynek samochodów elektrycznych w Europie. Wkrótce po tamtejszych drogach będzie jeździć 100 000 takich pojazdów. Skuteczna polityka, w tym brak podatku od zakupu samochodów elektrycznych, zwolnienie z VAT przy zakupie i leasingu, niski roczny podatek drogowy, brak opłat za korzystanie z dróg płatnych i przepraw promowych, bezpłatne parkowanie w mieście, możliwość korzystania z buspasów oraz niższy o połowę podatek od korzystania z samochodu służbowego do celów prywatnych zachęcają Norwegów do wybierania pojazdów elektrycznych. Udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów w Norwegii od kilku lat utrzymuje się na najwyższym poziomie na świecie. W 2015 roku osiągnął już 22 procent, w niektórych częściach kraju przekraczając nawet 30 procent.

Zasięg auta w cyklu mieszanym zmierzony według światowej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) jest szacowany na ponad 380 km. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się zmieniał w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych, takich jak temperatura zewnętrzna lub topografia trasy.

Doładowanie akumulatora energią w ilości pozwalającej na przejechanie około 150 km trwa tylko 30 minut w przypadku skorzystania ze stałoprądowej 50‑kilowatowej publicznej stacji szybkiego ładowania (wartość średnia, zmierzona na podstawie wstępnych testów NEDC).

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty