Ampera-e. Elektryczny Opel już w sprzedaży

(mm/ip)
Opel Ampera-eNorwegia jest pierwszym krajem w Europie, w którym od 14 grudnia 2016 r., można kupić Opla Amperę‑e. Elektryczny Opel o zasięgu ponad 500 km wchodzi do sprzedaży najpierw na najbardziej rozwiniętym rynku samochodów elektrycznych w Europie.Fot. Opel
Opel Ampera-eNorwegia jest pierwszym krajem w Europie, w którym od 14 grudnia 2016 r., można kupić Opla Amperę‑e. Elektryczny Opel o zasięgu ponad 500 km wchodzi do sprzedaży najpierw na najbardziej rozwiniętym rynku samochodów elektrycznych w Europie.Fot. Opel
Udostępnij:
Norwegia jest pierwszym krajem w Europie, w którym od 14 grudnia 2016 r., można kupić Opla Amperę‑e. Elektryczny Opel o zasięgu ponad 500 km wchodzi do sprzedaży najpierw na najbardziej rozwiniętym rynku samochodów elektrycznych w Europie.

Wielkość produkcji Ampery‑e będzie rosła powoli, dlatego w pierwszych miesiącach podaż samochodu będzie ograniczona. Z tego powodu zdecydowano się na rozciągnięty w czasie plan wprowadzania tego modelu na rynki europejskie, skupiając się najpierw na krajach, które już dysponują infrastrukturą niezbędną dla samochodów elektrycznych i/lub mają największe ambicje zapełnienia ulic takimi pojazdami. Po pierwszych dostawach do Norwegii, planowanych na wiosnę, model ten zadebiutuje w kolejnych krajach. Są to Niemcy, Holandia, Francja i Szwajcaria. W miarę wzrostu produkcji model ten zostanie wprowadzony w większości pozostałych krajów europejskich pod koniec 2017 roku lub w 2018 roku.

Wybór Norwegii jako pierwszego rynku, na którym sprzedawana będzie Ampera‑e, jest łatwy do wyjaśnienia. Norwegia to zdecydowanie najbardziej dojrzały rynek samochodów elektrycznych w Europie. Wkrótce po tamtejszych drogach będzie jeździć 100 000 takich pojazdów. Skuteczna polityka, w tym brak podatku od zakupu samochodów elektrycznych, zwolnienie z VAT przy zakupie i leasingu, niski roczny podatek drogowy, brak opłat za korzystanie z dróg płatnych i przepraw promowych, bezpłatne parkowanie w mieście, możliwość korzystania z buspasów oraz niższy o połowę podatek od korzystania z samochodu służbowego do celów prywatnych zachęcają Norwegów do wybierania pojazdów elektrycznych. Udział samochodów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów w Norwegii od kilku lat utrzymuje się na najwyższym poziomie na świecie. W 2015 roku osiągnął już 22 procent, w niektórych częściach kraju przekraczając nawet 30 procent.

Zasięg auta w cyklu mieszanym zmierzony według światowej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) jest szacowany na ponad 380 km. Oczywiście zasięg w codziennym użytkowaniu będzie się zmieniał w zależności od stylu jazdy kierowcy oraz czynników zewnętrznych, takich jak temperatura zewnętrzna lub topografia trasy.

Doładowanie akumulatora energią w ilości pozwalającej na przejechanie około 150 km trwa tylko 30 minut w przypadku skorzystania ze stałoprądowej 50‑kilowatowej publicznej stacji szybkiego ładowania (wartość średnia, zmierzona na podstawie wstępnych testów NEDC).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie