O tym amortyzatorze pisaliśmy już wcześniej. Jest to system półaktywny, dwupozycyjny, oparty na amortyzatorze jednorurowym, automatycznie dostosowujący się w czasie rzeczywistym do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni. Amortyzator działa w ten sposób, że zmiana siły tłumienia uzależniona jest od konsystencji płynu ferromagnetycznego pracującego w zmiennym polu magnetycznym.
Amortyzatory MagneRide stosowane są obecnie w sześciu amerykańskich samochodach klasy premium i znalazły kolejnych pięciu klientów. Produkcja nowych modeli rozpocznie się do roku 2007. Dwóch z nowych klientów to, jak ogłaszano wcześniej, marki europejskie. Szczegóły kontraktu są jeszcze tajemnicą.
Firma Delphi jest bardzo zadowolona z umowy na dostarczanie MagneRide do samochodów europejskich, co ułatwi ich producentom różnicowanie swojej oferty na tym wymagającym rynku - powiedział Volker Barth, prezes Delphi na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. - Ponadto nadal dostarczamy na rynek pełną ofertę amortyzatorów, od hydraulicznych do pneumatycznych. Dzięki temu producenci różnych klas pojazdów mogą zapewnić pożądane charakterystyki jazdy, na co użytkownicy są bardzo wyczuleni.
W pięciu modelach dużych amerykańskich SUV-ów w Ameryce Północnej zastosowano już ponad 650 tysięcy tych systemów. Takim wynikiem nie może poszczycić się żaden inny system półaktywny na świecie - twierdzi Delphi.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?