Alpine A110S. Debiut szybszej odmiany A110

Mariusz Michalak
Alpine A110S W porównaniu z innymi wersjami A110 model A110S z mocą silnika zwiększoną o 40 KM jest najszybszą i najbardziej potężną wersją w ofercie. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra pozostał, ale zwiększono ciśnienie doładowania turbosprężarki o 0,4 bara, co zapewnia lepsze osiągi.Fot Alpine
Alpine A110S W porównaniu z innymi wersjami A110 model A110S z mocą silnika zwiększoną o 40 KM jest najszybszą i najbardziej potężną wersją w ofercie. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra pozostał, ale zwiększono ciśnienie doładowania turbosprężarki o 0,4 bara, co zapewnia lepsze osiągi.Fot Alpine
A110S to najnowszy model w gamie lekkich samochodów sportowych. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach w październiku. Dostawy rozpoczną się przed końcem roku.

Nadwozie zwraca uwagę nowymi detalami, takim jak flagi na tylnych słupkach z włókna węglowego i pomarańczowo-czarny emblemat Alpine z tyłu, pomarańczowe zaciski hamulcowe i specjalne dla wersji GT Race koła wykończone matowym lakierem, które również podkreślają kompaktową budowę samochodu.

Charakterystyczne niebieskie przeszycia tapicerki, typowe dla modeli A110, zostały zastąpione pomarańczowymi oraz  czarną wykładziną dachu Dinamica, użytą również w osłonach przeciwsłonecznych i panelach drzwiowych.

Nabywcy A110S będą mogli wybrać w opcji dach z włókna węglowego z błyszczącą powłoką, który nie tylko podkreśla sportowy charakter samochodu, ale także zmniejsza jego masę całkowitą o 1,9 kg. Wśród pozostałych opcji znalazły się lekkie, kute felgi firmy Fuchs i wykończenie foteli Sabelt wykonane z włókna węglowego. Wyposażenie standardowe obejmuje nagłośnienie marki Focal, Alpine Telemetrics oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

W porównaniu z innymi wersjami A110 model A110S z mocą silnika zwiększoną o 40 KM jest najszybszą i najbardziej potężną wersją w ofercie. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra pozostał, ale zwiększono ciśnienie doładowania turbosprężarki o 0,4 bara, co zapewnia lepsze osiągi.

Moc maksymalna 292 KM jest uzyskiwana przy prędkości obrotowej 6400 obr./min, czyli o około 400 obr./min wyższej niż w innych wersjach. Moment obrotowy wynosi 320 Nm i jest dostępny w zakresie od 2000 obr./min do 6400 obr./min, czyli o 1400 obr./min więcej niż w silniku o mocy 252 KM. Napęd jest przenoszony na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej, 2-sprzęgłowej przekładni Getrag. Elektroniczny układ różnicowy wbudowany w hamulce umożliwia A110S bardzo ostre i natychmiastowe wyjście z zakrętu przy minimalnym obrocie kół. Nowa wartość mocy oznacza, że A110S ma stosunek mocy do masy 3,8 kg/KM. Samochód osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,4 sekundy.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty