
Alpina lekko odświeżyła model D3 Bi-Turbo. Jedno nie uległo zmianie. Auto pozostało najszybszym dieslem w klasie. Źródłem mocy pozostał 6-cylindrowy, trzylitrowy turbodiesel, który rozwija 350 KM przy 4000 obr./min 700 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min. Tak zmotoryzowany sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i osiąga 276 km/h.
W połowie bieżącego roku BMW odświeżyło serię 3. Naturalną koleją rzeczy była więc modernizacja budowanej na jej bazie Alpiny D3 Bi-Turbo.
Odświeżonego sedan i kombi poznamy po przeprojektowanych reflektorach, „nerkach” i nakładkach na zderzaki. W kabinie zmieniono niektóre materiały tapicerskie. Na liście wyposażenia standardowego pojawiły się czujniki parkowania i tempomat.
Źródłem mocy pozostał 6-cylindrowy, trzylitrowy turbodiesel, który rozwija 350 KM przy 4000 obr./min 700 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min. Tak zmotoryzowany sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i osiąga 276 km/h. Tylnonapędowe kombi jest nieznacznie wolniejsze. Wybierając Touringa z napędem na cztery koła, będzie można cieszyć się czasem sprintu do „setki” na poziomie 4,5 sekundy. Opcji 4x4 nie przewidziano dla sedana.

Alpina lekko odświeżyła model D3 Bi-Turbo. Jedno nie uległo zmianie. Auto pozostało najszybszym dieslem w klasie. Źródłem mocy pozostał 6-cylindrowy, trzylitrowy turbodiesel, który rozwija 350 KM przy 4000 obr./min 700 Nm w zakresie 1500-3000 obr./min. Tak zmotoryzowany sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i osiąga 276 km/h.
Świetna dynamika Alpiny D3 Bi-Tubo nie jest okupiona wysokim spalaniem. Producent mówi o niecałych 6 l/100 km w cyklu mieszanym. Rzeczywiste wartości będą bliższe 8-10 l/100km. To jednak wciąż świetne wyniki. Przypomnijmy, że mowa o najszybszych dieslach w klasie, które nie wypadają blado nawet na tle prawdziwie sportowych samochodów.
Warto dodać, że Alpina nie jest jednym z wielu tunerów BMW. To manufaktura, która oferuje samochody pod marką Alpina, a ich numery VIN różnią się od stosowanych przez BMW.
Przyjemność z jazdy kosztuje. Na Alpinę D3 Bi-Turbo trzeba przygotować ponad 55 tysięcy euro. W Polsce cenę dodatkowo wywinduje podwyższona stawka podatku akcyzowego na samochody z dużymi silnikami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie