O wykupieniu Alfy Romeo przez koncern z Wolfsburga mówiło się jeszcze na początku roku. Pierwszych pięć miesięcy 2011 roku było jednak wyjątkowo udane dla włoskiej marki.
Testujemy: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde – prawie jak Ferrari
Mimo kryzysu na rynku nowych samochodów, sprzedaż Alfy Romeo wzrosła w Europie o 54 proc. Żaden z 15 producentów aut ujętych w rankingu ACEA nie zanotował takiego skoku. ACEA to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów. Jak podaje, w ciągu pięciu pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedaż nowych aut osobowych na Starym Kontynencie (kraje Unii Europejskiej i EFTA) wyniosła nieco ponad 6 milionów sztuk. To wynik o 0,4 proc. niższy w porównaniu z wynikiem zanotowanym w tym samym czasie w 2010 roku.
Od pierwszych dni stycznia do końca maja 2011 roku dealerzy Alfy Romeo w Europie sprzedali 65 557 aut, co oznacza wzrost o 53,9 proc. w porównaniu z wynikiem z 2010 roku. Dobra passa Alfy Romeo trwa także w Polsce. W ciągu pięciu miesięcy 2011 r. klienci nad Wisłą kupili 626 nowych Alf, wśród których największą popularnością cieszyły się modele Giulietta (338 sztuk) oraz MiTo (217 sztuk). To o ponad 200 sztuk lepszy wynik w odniesieniu do analogicznego okresu sprzed roku.
Alfa Romeo Giulietta – kompakt, który zadebiutował w 2010 roku – to najlepiej sprzedający się model słynnej włoskiej marki i tajemnica dobrych wyników w pierwszej połowie 2011 r.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?