To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie.
Alfa Romeo MiTo to bardzo zwarte, kompaktowe auto. Atrakcyjna stylizacja z pełnym indywidualizmu stylem przyciąga wzrok. Bryła nadwozia ma dynamiczny, mocny charakter, ale przednie lampy nadają mu nieco dziecięcego charakteru.
Nieco bardziej dorosła jest wnętrze, choć i tu widać sporo młodzieńczej fantazji. Po włączeniu stacyjki obraz na ekranie wyświetlacza w tablicy rozdzielczej od umieszczonej centralnie kropki "nadjeżdża" jako przednia część samochodu, a po wyłączeniu zapłonu, odjeżdża od obrazu tyłu do kropki w centrum wyświetlacza. Gadżet niewielki, ale smaczny.
Górna część deski rozdzielczej i fragmenty drzwi są wyłożone tworzywem przypominającym strukturą włókna węglowe. Wnętrze jest atrakcyjne, ale uroda nieco mu podgryza funkcjonalność. Bogate linie elementów wnętrza powodują, że niewiele miejsca zostało na półki i schowki. Oprócz schowka przed pasażerem jest niska, trudno dostępna półka pod centralną konsolą i małe kieszonki w drzwiach. Niepalący mogą także wykorzystać miejsce, zajmowane przez niewielką, wyjmowaną popielniczkę w kształcie kubka.
Na szczęście patrząc na auto zza kierownicy mogłem mu te braki odpuścić. Z tego punktu widzenia, atrakcyjne było umieszczenie sterowania radiem i systemem informacyjnym samochodu w kierownicy lub pod nią.
Silnik 1,4 TB to jedna z najmocniejszych jednostek napędowych tego samochodu. Dzięki systemowi DNA można nieco różnicować jej sposób pracy. W trybie normal to dość dynamiczne, miejskie autko. W trybie Dynamic szybciej i wyraźniej reaguje silnik i wspomaganie kierownicy, a później włączają się systemy VDC i ASR.
Z kolei tryb All Weather, przeznaczony do jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych utrzymując reakcje silnika czy układu kierowniczego w trybie standardowym a wzmacniając szybkość i siłę działania systemu stabilizacyjnego VDC.
Brak śniegu nie pozwoli, wypróbować tego ostatniego trybu, ale różnica między trybami Normal i Dynamic jest wyraźna - w tym drugim auto zdaje się samo szukać okazji do wyrwania się wprzód.
Zawieszenie auta jest dość sztywne, co w połączeniu z niskoprofilowymi oponami dobrze się sprawdza podczas szybkiej jazdy, ale na dziurawych nawierzchniach powodują czasem nieprzyjemne w odbiorze uderzenia.
W sumie jednak Alfa MiTo prowadzi się równie dobrze, jak wygląda.
**więcej zdjęć Alfy Romeo MiTo w
naszej galerii**
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?