Alfa Romeo jak cukiereczek

(pim)
Udostępnij:
To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie.

To najmniejszy model w gamie Alfa Romeo i sprawia nieco cukierkowe wrażenie. Ale ten cukiereczek ma bardzo atrakcyjne nadzienie.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Alfa Romeo MiTo to bardzo zwarte, kompaktowe auto. Atrakcyjna stylizacja z pełnym indywidualizmu stylem przyciąga wzrok. Bryła nadwozia ma dynamiczny, mocny charakter, ale przednie lampy nadają mu nieco dziecięcego charakteru.

Nieco bardziej dorosła jest wnętrze, choć i tu widać sporo młodzieńczej fantazji. Po włączeniu stacyjki obraz na ekranie wyświetlacza w tablicy rozdzielczej od umieszczonej centralnie kropki "nadjeżdża" jako przednia część samochodu, a po wyłączeniu zapłonu, odjeżdża od obrazu tyłu do kropki w centrum wyświetlacza. Gadżet niewielki, ale smaczny.

 Górna część deski rozdzielczej i fragmenty drzwi są wyłożone tworzywem przypominającym strukturą włókna węglowe. Wnętrze jest atrakcyjne, ale uroda nieco mu podgryza funkcjonalność. Bogate linie elementów wnętrza powodują, że niewiele miejsca zostało na półki i schowki. Oprócz schowka przed pasażerem jest niska, trudno dostępna półka pod centralną konsolą i małe kieszonki w drzwiach. Niepalący mogą także wykorzystać miejsce, zajmowane przez niewielką, wyjmowaną popielniczkę w kształcie kubka.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Na szczęście patrząc na auto zza kierownicy mogłem mu te braki odpuścić. Z tego punktu widzenia, atrakcyjne było umieszczenie sterowania radiem i systemem informacyjnym samochodu w kierownicy lub pod nią.

Silnik 1,4 TB to jedna z najmocniejszych jednostek napędowych tego samochodu. Dzięki systemowi DNA można nieco różnicować jej sposób pracy. W trybie normal to dość dynamiczne, miejskie autko. W trybie Dynamic szybciej i wyraźniej reaguje silnik i wspomaganie kierownicy, a później włączają się systemy VDC i ASR.

Z kolei tryb All Weather, przeznaczony do jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych utrzymując reakcje silnika czy układu kierowniczego w trybie standardowym a wzmacniając szybkość i siłę działania systemu stabilizacyjnego VDC.

Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Brak śniegu nie pozwoli, wypróbować tego ostatniego trybu, ale różnica między trybami Normal i Dynamic jest wyraźna - w tym drugim auto zdaje się samo szukać okazji do wyrwania się wprzód. 

Zawieszenie auta jest dość sztywne, co w połączeniu z niskoprofilowymi oponami dobrze się sprawdza podczas szybkiej jazdy, ale na dziurawych nawierzchniach powodują czasem nieprzyjemne w odbiorze uderzenia.

W sumie jednak Alfa MiTo prowadzi się równie dobrze, jak wygląda.

**więcej zdjęć Alfy Romeo MiTo w

naszej galerii  

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie