Alfa Romeo Formuła 1 ma nowego dyrektora. Jakie ma zadania?

Tomasz Szmandra (AIP)
Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo
Udostępnij:
Cristiano Fiorio został dyrektorem Alfa Romeo Formuła 1 i będzie podlegał bezpośrednio Jean-Philippe’owi Imparato, dyrektorowi generalnemu marki Alfa Romeo. Do jego głównych zadań należeć będzie poprawa wyników zespołu oraz większa stopa zwrotu z inwestycji.

W związku z niedawnym przedłużeniem współpracy pomiędzy marką Alfa Romeo a Sauber Motorsport, Cristiano Fiorio będzie odpowiedzialny za projekt i skupi się na maksymalizacji wyników oraz większej stopie zwrotu z inwestycji, realizując ambitne cele sukcesywnej poprawy rok do roku.

Alfa Romeo opracowuje właśnie długoterminowy plan działań i według deklaracji zawartych w komunikacie przesłanym do mediów, ma pozostać wierna swoim korzeniom, nawet przy zmianie wzorca, jaki stanowi elektryfikacja pojazdów. Przyjemność czerpana z jazdy i pasja nadal pozostaną w centrum uwagi natomiast elektryfikacja ma umożliwić marce realizację zrównoważonych wyników.

Obecność Alfy Romeo w sportach motorowych, a w szczególności w F1, będzie nadal odgrywać kluczową rolę w przyszłości, nawiązując tym samym do DNA marki, której początki sięgają 1910 roku. Ja czytamy w komunikacie: F1 to laboratorium zmian w pełnym tego słowa znaczeniu, a zatem kluczowy obszar dla Alfy Romeo na drodze do elektryfikacji, z pionierską strategią hybryd, zrównoważoną technologią i niekończącym się doskonaleniem osiągów. Ponadto, jest to mocna podstawa dla globalnej polityki marketingowej.

Cristiano Fiorio urodził się w Turynie w 1972 roku, jest żonaty, ma dwójkę dzieci, Był dyrektorem ds. komunikacji marketingowej na region EMEA w Grupie FCA a ostatnio był odpowiedzialny za reklamę, digital, wydarzenia, sponsoring i targi dla wszystkich marek FCA. W listopadzie 2019 r. kierował zespołem, który wprowadził na rynek nowego Fiata 500 BEV.

Jest związany z Grupą FCA od 2013 roku, a na przestrzeni lat zajmował różne stanowiska: początkowo był odpowiedzialny za komunikację i usługi Cross-Brand na region EMEA, później odpowiadał za promocję marki w całej Grupie, również w regionie EMEA, a następnie za wydarzenia, licencjonowanie i merchandising.

Wcześniej Cristiano Fiorio zajmował się dużymi eventami, turystyką i pracował w firmach specjalizujących się w wydarzeniach sportowych i komunikacji marketingowej. Jest Członkiem Zarządu Basicnet (Superga, Kappa, Sebago, Kway i inne marki).

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie