Wielokrotnie nagradzane coupé pojawiać się będzie na torach Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w

specjalnej „szacie" już od pierwszego cyklu, który odbywa się 12 i 13 kwietnia na torze Circuito Moulay El Hassan w marokańskim Marrakeszu.
Wyróżnienie to związane jest ze zdobyciem przez Alfę Romeo 4C prestiżowej nagrody "Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013", przy okazji 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu. Ten kompaktowy samochód okazał się zwycięzcą sondażu przeprowadzonego we współpracy z International Automobile Festival (IAF) w międzynarodowej sieci stron Eurosportu, spółki, która produkuje i organizuje FIA WTCC za pośrednictwem swojego oddziału Eurosport Events.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, ponieważ stanowi kwintesencję sportowego ducha, ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo": to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.

Dwuosobowa Alfa coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym centralnie jest prawdziwą „driving machine", która na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyśpieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania rekordowych czasów przejazdu, a Alfa 4C oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, maksymalną szybkość 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskane zostało dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy: 40% na oś przednią, 60% na tylną, stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM oraz masie wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe.
Osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo-benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT oraz nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race". Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o ciśnieniu 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, 200Nm/l oraz 137KM/l. Moc maksymalna wynosi 240 KM (176 kW) i uzyskiwana jest przy 6000 obrotów na minutę.
Poniżej kalendarz wyścigów w ramach FIA WTCC 2014:
12-13 kwietnia - Maroko, Circuit Moulay El Hassan
19-20 kwietnia - Francja, Circuit Paul Ricard
03-04 maja - Węgry, Hungaroring
10-11 maja - Słowacja, Slovakia Ring
24-25 maja - Austria, Salzburgring
07-08 czerwca - Rosja, Moscow Raceway
21-22 czerwca - Belgia, Circuit de Spa-Francorchamps
02-03 sierpnia - Argentyna, Autódromo Termas de Río Hondo
13-14 września - Stany Zjednoczone, Sonoma Raceway
11-12 października - Chiny, Shangai International Circuit
25-26 października - Japonia, Suzuka International Circuit
14-16 listopada - Macao, Circuito da Guia
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Straż Graniczna reaguje na publikację "Gazety Wyborczej". "Niebezpieczna narracja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Oświadczenie Orlenu ws. rzekomego braku paliwa. Koncern odpowiada na ataki
- Unia szykuje się do wielkiej reformy. „Najgorszy możliwy dla Polski scenariusz”