Oprócz wyróżnienia „Concorso d'Eleganza Best of Show" przyznanego przez międzynarodowe jury oraz równie cennej nagrody
publiczności, Alfa Romeo 6C 1750 GS zdobyła także Złoty Puchar „Coppa d'Oro" przyznany w wyniku głosowania zgromadzonej publiczności.
Jest to szczególnie rzadki egzemplarz coupé wystylizowany przez wytwórcę nadwozi Figioniego i zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1933 na wystawie w Paryżu, a także uczestnik kilku ówczesnych „konkursów elegancji". Lekka wersja wyścigowa 6C 1750 GS wystartowała w roku 1935 w 24-godzinnym wyścigu LeMans, zajmując pierwsze miejsce w swej kategorii.
W latach 1929 -1933 Alfa Romeo wypuściła serię samochodów sportowych do jazdy drogowej oraz wyczynowej oznaczonych, jako właśnie 6C 1750, czyli napędzanych rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 1752 cm3. Zaprojektowany przez genialnego Vittorio Jano, samochód Alfa Romeo 6C 1750 pokazany został publicznie po raz pierwszy w Rzymie w roku 1929, a w ciągu następnych czterech lat był stale ulepszany i modernizowany w ramach sześciu
kolejnych serii produkcyjnych. Pojazdy te były z reguły oferowane, jako kompletne podwozia z zespołami napędowymi, przeznaczone do zabudowy przez specjalistyczne firmy nadwoziowe - w dużej części w formie otwartych karoserii dwumiejscowych.
Również zgromadzona publiczność w Villa d'Este zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia „Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Nagroda za design samochodów koncepcyjnych i prototypów) całkowicie już współczesnej Alfie Romeo 4C. Jako efekt doświadczeń, zgromadzonych w trakcie projektowania samochodów Alfa Romeo 8C Competizione oraz 8C Spider (oba z napędem na koła tylne), model 4C reprezentuje esencję prawdziwie sportowego ducha w myśl najlepszych wartości markowych Alfa Romeo, na które składają się znakomite osiągi, niepowtarzalny włoski styl oraz doskonałość techniczna dla maksimum przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. Koncepcyjny 4C stanowi przykład klasycznej formuły dwumiejscowego coupé z silnikiem centralnym napędzającym koła tylne, o długości nadwozia w granicach 4 metrów i rozstawie osi poniżej 2,4 metra. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując jednocześnie jego „wrodzoną zwinność i zacięcie sportowe".
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?