Alfa Romeo 4C i 6C nagrodzone

(ip)
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Udostępnij:
Aż cztery wspaniałe nagrody otrzymała marka Alfa Romeo dla współczesnego modelu 4C oraz historycznego 6C 1750 GS szóstej serii z roku 1933 w prestiżowym, datującym się od 1929 roku, konkursie najwspanialszych samochodów zabytkowych świata Concorso di Eleganza w Villa d'Este nad jeziorem Como.

Oprócz wyróżnienia „Concorso d'Eleganza Best of Show" przyznanego  przez międzynarodowe jury oraz równie cennej nagrody

Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo

publiczności, Alfa Romeo 6C 1750 GS zdobyła także Złoty Puchar „Coppa d'Oro" przyznany w wyniku głosowania zgromadzonej publiczności.

Jest to szczególnie rzadki egzemplarz coupé wystylizowany przez wytwórcę nadwozi Figioniego i zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1933 na wystawie w Paryżu, a także uczestnik kilku ówczesnych „konkursów elegancji". Lekka wersja wyścigowa 6C 1750 GS wystartowała w roku 1935 w 24-godzinnym wyścigu LeMans, zajmując pierwsze miejsce w swej kategorii.

W latach 1929 -1933 Alfa Romeo wypuściła serię samochodów sportowych do jazdy drogowej oraz wyczynowej oznaczonych, jako właśnie 6C 1750, czyli napędzanych rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o pojemności 1752 cm3. Zaprojektowany przez genialnego Vittorio Jano, samochód Alfa Romeo 6C 1750 pokazany został publicznie po raz pierwszy w Rzymie w roku 1929, a w ciągu następnych czterech lat był stale ulepszany i modernizowany w ramach sześciu

Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo

kolejnych serii produkcyjnych.  Pojazdy te były z reguły oferowane, jako kompletne podwozia z zespołami napędowymi, przeznaczone do zabudowy przez specjalistyczne firmy nadwoziowe -  w dużej części w formie otwartych karoserii dwumiejscowych.

Również zgromadzona publiczność w Villa d'Este zadecydowała o przyznaniu wyróżnienia „Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Nagroda za design samochodów koncepcyjnych i prototypów) całkowicie już współczesnej Alfie Romeo 4C. Jako efekt doświadczeń, zgromadzonych w trakcie projektowania samochodów Alfa Romeo 8C Competizione oraz 8C Spider (oba z napędem na koła tylne), model 4C reprezentuje esencję prawdziwie sportowego ducha w myśl najlepszych wartości markowych Alfa Romeo, na które składają się znakomite osiągi, niepowtarzalny włoski styl oraz doskonałość techniczna dla maksimum przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa.  Koncepcyjny 4C stanowi przykład klasycznej formuły dwumiejscowego coupé z silnikiem centralnym napędzającym koła tylne, o długości nadwozia w granicach 4 metrów i rozstawie osi poniżej 2,4 metra. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując jednocześnie jego „wrodzoną zwinność i zacięcie sportowe".

Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo
Alfa Romeo 4C Concept, Fot: Alfa Romeo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie