Alfa Romeo 147 JTD

Leszek Mielczarek
Dawniej było nie do pomyślenia, aby w sportowym aucie montować silnik diesla. Czasy jednak się zmieniają...
Alfa Romeo 147 JTD

Wkrótce po oficjalnej prezentacji alfę romeo 147 okrzyknięto najpiękniejszym samochodem w klasie kompaktów. Wiele osób twierdzi, że tylko Włosi potrafią robić auta, na widok których nie tylko mężczyznom, ale i kobietom serce zaczyna bić szybciej - model 147 na pewno zalicza się do tej kategorii.
Początkowo, jak na pojazd o sportowych ambicjach przystało, dostępny był wyłącznie z silnikami benzynowymi. Z czasem jednak w ofercie pojawiła się również jednostka wysokoprężna z oznaczeniem JTD. Prawdziwi miłośnicy alfy stwierdzili stanowczo: "diesel zabija sportowego ducha". Jednak, ci którzy mieli okazję poprowadzić wysokoprężną alfę chociaż przez kilka kilometrów, biorą ją w obronę: "silnik jest niezwykle dynamiczny, zapewnia samochodowi dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa, a do tego ma przyjemne dla ucha brzmienie".
Za pięciodrzwiową alfę 147 JTD trzeba zapłacić co najmniej 78,7 tys. zł. Za te pieniądze otrzymujemy samochód w wersji progression wyposażony m.in. w sześć poduszek powietrznych, ABS+EBD, ASR, klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, wspomaganie układu kierowniczego, radiomagnetofon plus osiem głośników, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach i fotel kierowcy z regulacją wysokości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty