"Klucze" do tych urządzeń nie powinny być spięte na jednym breloku.

Najpierw mechanicznie
W handlu jest duża różnorodność mniej lub bardziej doskonałych blokad mechanicznych. Można blokować pedały, koło kierownicy, ruch dźwigni zmiany biegów, spinać kierownicę z pedałami, wreszcie można blokować mechanizm zmiany biegów. Zabezpieczenia mechaniczne, chociaż nie są popularne, skutecznie przeszkadzają złodziejom, przez co nie są "lubiane", gdyż ich sforsowanie wymaga wiedzy, czasu, narzędzi i umiejętności.
Potem elektronicznie
Samochód jest urządzeniem o znacznej wartości i towarzystwa ubezpieczeniowe w swych wytycznych, w zależności od wartości samochodu, zalecają montowanie przynajmniej dwóch niezależnie działających zabezpieczeń. Jednym z nich jest alarm samochodowy. W skład alarmu powinny wchodzić: centralka ze zmiennym kodem pilotów, samoczynnym uzbrajaniem się,

blokadą zapłonu, funkcją antynapadową. Do tego dochodzą syrena z własnym zasilaniem, czujniki ultradźwiękowy i uderzeniowy, blokada zapłonu lub rozruchu, wyłączniki krańcowe drzwi i pokryw. Tę konfigurację można wzbogacać o czujnik położenia samochodu i układ zasilania rezerwowego.
Dla spełnienia funkcji ochrony bardzo ważny jest zmienny kod wysyłany drogą radiową z pilota do centralki. Wielka liczba kombinacji uniemożliwia skanowanie kodu i wyłączenie alarmu przez osoby niepowołane.