Aktywny zagłówek

(rp)
Fot. Saab: W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę.
Fot. Saab: W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę.
Coraz więcej samochodów wyposażonych jest w tzw. aktywny zagłówek. Jest on instalowany z reguły przy przednich fotelach.
Coraz więcej samochodów wyposażonych jest w tzw. aktywny zagłówek. Jest on
Fot. Saab: W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał
Fot. Saab: W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę.


instalowany z reguły przy przednich fotelach.

Zagłówek zapobiega urazom kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu. Przy takich uderzeniach fotel gwałtownie popycha pasażera do przodu, a głowa pozostaje z tyłu. Dochodzi wtedy do uszkodzenia kręgów szyjnych, nawet przy niewielkich stłuczkach.

 

Aktywny zagłówek działa na zasadzie mechanicznej. W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę.

 

Takie zagłówki zostały wprowadzone już w 1987 r. przez Volvo.

 

od 7 lat
Wideo

Igor Polak, Najpopularniejszy Talent 2023 Roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty