Akio Toyoda najbardziej wpływowym liderem w branży motoryzacyjnej według ADWEEK

(ip)
Akio Toyoda / Fot. Toyota
Akio Toyoda / Fot. Toyota
Branżowy amerykański magazyn ADWEEK opublikował „The Power List” — ranking 100 najbardziej wpływowych, innowacyjnych i efektywnych liderów w trzech branżach: media, marketing i technologie. Lista korporacyjnych tytanów zawiera trzy nazwiska z branży motoryzacyjnej. Najwyżej, na 17. miejscu znalazł się Akio Toyoda, CEO i prezydent Toyota Motor Company. 22. pozycję zajęła Mary Barra, CEO General Motors. 72. na liście jest Elon Musk, założyciel i szef Tesla Motors.
Akio Toyoda / Fot. Toyota
Akio Toyoda / Fot. Toyota

Akio Toyoda (pozycja 17) zyskał uznanie jury przede wszystkim wprowadzeniem największego producenta samochodów na świecie na ścieżkę intensywnego rozwoju technologicznego. „Akio Toyoda koncentruje się na rozwoju rodzinnej firmy w takich kierunkach, żeby na trwałe zostawić konkurentów daleko w tyle. Ze swoimi niespożytymi zasobami i agresywną polityką Toyota będzie nie do powstrzymania” — napisała redakcja magazynu.

Mary Barra (pozycja 22) przeżyła ciężkie chwile w pierwszym roku sprawowania stanowiska CEO drugiego największego producenta samochodów. Raz po raz musiała stawać przed Kongresem i składać zeznania w sprawie śmiertelnych w skutkach problemów z zapłonem, które spowodowały kilka dużych wezwań do serwisów. Wielu chwaliło sposób, w jaki poradziła sobie z problemem akcji przywoławczych, choć zdarzały się też głosy krytyczne. Jednak niezależnie od oceny jej postępowania w sytuacji kryzysowej, Barra zapisała się w historii jako pierwsza kobieta kierująca wielkim koncernem motoryzacyjnym.

Szerokie zainteresowania Elona Muska (pozycja 72) sięgają od samochodów elektrycznych i statków kosmicznych przez baterie słoneczne i urządzenia do magazynowania energii po systemy płatności (Musk jest współzałożycielem PayPal). Wywołał niepokój swoją deklaracją, że Tesla prawdopodobnie nie zacznie przynosić zysków do 2020 roku. Choć bywał krytykowany w prasie za szorstki styl zarządzania, pozostaje wzorem dla wszystkich ludzi o szerokich horyzontach.

The Power List wg ADWEEK
20 najbardziej wpływowych liderów w marketingu, mediach i technologiach

1. Larry Page
CEO, współzałożyciel, Google

2. Tim Cook
CEO, Apple

3. Mark Zuckerberg
CEO, prezes, współzałożyciel, Facebook

4. Robert Iger
CEO, prezes, The Walt Disney Co. (m.in. ABC, ESPN, parki rozrywki Disney’a)

5. A.G. Lafley
CEO, prezydent, Procter & Gamble

6. Rupert Murdoch
CEO, prezes, 21st Century Fox (m.in. studio filmowe Fox i telewizja Fox, Star TV, Sky); prezes wykonawczy, News Corp. (m.in. Dow Jones, the New York Post, The Wall Street Journal)

7. Martin Sorrell
CEO, WPP Group

8. Brian Roberts
CEO, prezes, Comcast (m.in. NBCUniversal, Universal Studios, MSNBC, Telemundo)

9. Indra Nooyi
CEO, prezes, PepsiCo

10. Jeff Bezos
CEO, prezydent, założyciel, amazon.com

11. Leslie Moonves
CEO, prezydent, CBS (m.in. CBS network, Showtime, The Movie Channel, Flix, CBS Films)

12. Irene Rosenfeld
CEO, prezes, Mondelez

13. Paul Polman
CEO, Unilever

14. Jeff Bewkes
CEO, prezes, Time Warner (m.in. Warner Bros., The CW, DC Comics, HBO, Turner, CNN)

15. John Wren
CEO, prezydent, Omnicom

16. Carlos Brito
CEO, Anheuser-Busch InBev

17. Akio Toyoda
CEO, prezydent, Toyota

18. Jean-Paul Agon
CEO, prezes, L’Oréal

19. Muhtar Kent
CEO, prezes, Coca-Cola Co.

20. Mark Parker
CEO, prezydent, Nike

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty