Akcja naprawcza. Ponad 16 tys. aut musi trafić do serwisu

(mm) UOKiK
Fot. Janusz Wójtowicz
Fot. Janusz Wójtowicz
Nissan poinformowała prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. Ma ona dotyczyć jednego modelu.

W niektórych samochodach marki Nissan Qashqai (J11), wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 23.09.2013 r. do 26.05.2016 r. dolna krawędź osłony tylnego prawego nadkola może wykazywać deformację niezgodną z założeniem projektowym. Przy dużej prędkości jazdy i przy dużym obciążeniu samochodu tylna prawa osłona nadkola może zetknąć się z przewodem hamulcowym.

Takie wielokrotnie powtarzające się zetknięcia mogą doprowadzić do zużycia zewnętrznej osłony zabezpieczającej przewód hamulcowy, uszkodzić oplot wewnętrznego wzmocnienia i w ekstremalnym przypadku spowodować przedziurawienie przewodu, co z kolei może doprowadzić do wycieku płynu hamulcowego z jednego z dwóch obwodów hydraulicznych. To dla kierowcy zazwyczaj objawia się w postaci zwiększonego skoku pedału hamulca oraz zaświeceniem się lampki ostrzegającej o uszkodzeniu układu hamulcowego.

W Polsce kampanią naprawczą zostały objęte 16 042 pojazdy. Ich numery VIN można sprawdzić tutaj.

Nissan skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu zamontowania wspornika podtrzymującego na osłonie tylnego prawego nadkola.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty