ActiveSafe II i reszta świata

Redakcja
Kradzież samochodu jest nadal realnym zagrożeniem, aczkolwiek statystycznie w przeliczeniu na liczbę pojazdów ryzyko to zmniejsza się z roku na rok.

Kradzież samochodu jest nadal realnym zagrożeniem, aczkolwiek statystycznie w przeliczeniu na liczbę pojazdów ryzyko to zmniejsza się z roku na rok.

 

Powodów tego jest kilka - wzrost liczby pojazdów używanych, coraz niższe ceny, działania policji, instalowanie nowoczesnych, wielofunkcyjnych systemów autosecurity.

ActiveSafe II i reszta świata

 

Na większość z tych powodów nie mamy wpływu bezpośredniego, samodzielnie możemy decydować tylko o bezpieczeństwie własnego pojazdu, wybierając, bądź nie wybierając, jeden z licznie oferowanych na rynku polskim systemów zabezpieczeń.

 

Decyzja należy do właściciela pojazdu i ma zazwyczaj aspekt ekonomiczny. Wiadomo, że trzeba zainwestować, aby czuć się bezpiecznie. Z drugiej strony wiara we własną szczęśliwą gwiazdę podpowiada - po co płacić za coś, co może się nie zdarzyć? Może więc metoda kompromisu wybrać rozwiązanie uważane za jedno z najskuteczniejszych na świecie i zapłacić za nie niewiele lub wcale.

 

ActiveSafe II i reszta świata

Jest taka możliwość. Zainstalowanie sytemu ActivSafeII, który jest testowany w samochodzie redakcyjnym, zapewnia zniżki w ubezpieczeniach AC nawet do 50 % w największych towarzystwach ubezpieczeniowych m. in.: Warta, PZU, Allianz, Compensa. Warto policzyć zysk.

 

Nowe możliwości

 

ActiveSafeII, jak wskazuje nazwa, jest drugą, rozwinięta wersją systemu ActiveSafe. Zastosowano w nim wiele nowych funkcji i tak bardzo nowoczesnej wersji pierwszej. Oba systemy porównujemy w tabelach.

System funkcjonuje w całej Europie, także w krajach byłego Związku Radzieckiego, co pozwala odnaleźć każde auto, także w przypadku gdy opuści ono terytorium kraju.
 
System przeznaczony jest do ochrony przed kradzieżą: motocykli, samochodów osobowych, samochodów ciężarowych wraz z ładunkami, jachtów oraz pojazdów specjalistycznych.

Jest to w pełni cyfrowe urządzenie składające się z najnowszego immobilizera o zmiennych kodach, czujnika położenia, centrali Active Safe II oraz dodatkowego źródła zasilania. Dodatkowo system pozwala kierowcy wysłać sygnał o zagrożeniu, wezwać w każdej sytuacji pomoc medyczną lub techniczną.

ActiveSafe II i reszta świata

Nowa wersja systemu wprowadza cały szereg udogodnień, a zastosowane rozwiązania technologiczne i procedurowe zapewnią skuteczniejszą ochronę.

 

Jak wspomniałem, ActivSafeII znajduje się na wyposażeniu samochodu redakcyjnego. Testujemy urządzenie, ale za sobą mamy już pierwsze doświadczenia. Pokrywają się dokładnie z ofertą producenta - auta z tym systemem nie dało się ukraść. Deklaracja to zobowiązująca. Szczegółowo przedstawimy je po zakończeniu testu.

Active Safe II doskonale współpracuje z fabrycznymi alarmami, a także daje możliwość podłączenia dodatkowego cyfrowego alarmu. Przy próbie kradzieży lub włamania sygnał alarmowy przesyłany jest z samochodu do Centrum Operacyjnego Mobitel, które współpracuje w Polsce z Policją i siłami szybkiego reagowania agencji ochroniarskich, a za granicą z Interpolem.

 

Każde włamanie, zagłuszenie sygnału GPRS i GPS, próba nieautoryzowanego uruchomienia silnika, przesuwania lub podnoszenia pojazdu lub kradzieży, uruchomi procedurę alarmową. Opcjonalnie, użytkownik ma możliwość podglądu swojego pojazdu.

 

Przydatny w firmie

 

Uruchomienie samochodu możliwe jest jedynie po automatycznej autoryzacji kierowcy (identyfikator radiowy) lub za pomocą specjalnego transpondera. Bez autoryzacji pojazd nie zostanie uruchomiony nawet oryginalnymi kluczykami.

 

System Active Safe II daje możliwość przypisania kilku pojazdów do jednego identyfikatora. Sprawdza się to w firmach, gdzie przydzielane są uprawnienia do prowadzenia samochodów dla pracowników. System będzie identyfikował konkretnego kierowcę, co pozwoli Centrum Operacyjnemu Mobitel, w razie alarmu, kontaktować się z aktualnym użytkownikiem pojazdu. Taką opcję można zastosować również w sytuacji odwrotnej - do jednego pojazdu przypisać kilka identyfikatorów.

 

System można wprowadzić w stan serwisowy (np. na czas naprawy lub przeglądu auta w serwisie, sezonowej wymiany opon, itp.). Dla bezpieczeństwa poufności zasad obsługi systemu, wprowadzenie lub wyprowadzenie stanu serwis, może być zdalne poprzez Centrum Operacyjne Mobitel. Zapewnia to użytkownikowi komfort i poczucie bezpieczeństwa, np. gdy powierza pojazd osobie, której tych zasad obsługi nie chce i nie powinien zdradzać.

 

Czujnik położenia działa na ruch pojazdu we wszystkich płaszczyznach, co uniemożliwia kradzież samochodu za pomocą np. lawety.

 

Centrum pomoże

 

Active Safe II pozwala zdalnie kontrolować najważniejsze funkcje pojazdu np. można wyłączyć silnik, włączyć światła awaryjne lub kontrolować napięcie akumulatora, informując właściciela o zbyt niskim poziomie naładowania. Możliwe jest również odblokowanie pojazdu za pośrednictwem Centrum Operacyjnego Mobitel w przypadku np.: zagubienia identyfikatora i transpondera.

 

W ten sam sposób, odbywa się również aktualizacja oprogramowania urządzenia.

System wyposażony jest w przycisk komunikacyjny. W każdej chwili po jego użyciu Centrum Operacyjne skontaktuje się z kierowcą oferując pomoc.

Paweł Kamiński, wiceprezes firmy Mobitel
Wszelkie kontrolowane parametry systemu mogą być ustalane pod indywidualne potrzeby właściciela pojazdu. Active Safe II ma homologację Ministerstwa Transportu wymaganą dla profesjonalnych systemów zabezpieczeń anty kradzieżowych zgodną z wymaganiami Regulaminu 97 UE. Numer E2097RI-01 2038.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty