Accord po modernizacji

(mp)
Honda odnowiła model Accord. Poza zmianami w wyglądzie i silnikach auto naszpikowano elektroniką.

Fot. Honda
Fot. Honda

 

Samochód jest szerszy i niższy od obecnej generacji. Pod względem stylizacji nadwozia mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją. Maska została głębiej przetłoczona a błotniki mocniej zarysowane. Poza zaostrzeniem linii ogólny kształt samochodu w zasadzie się nie zmienił.

  

Pod maską Accorda pracować  może ekologiczny diesel 2,2 l o mocy 150 KM (o 10 KM mocniejszy niż obecnie). Spełnia on normy czystości spalin Euro 5, które zaczną obowiązywać we

Fot. Honda
Fot. Honda

wrześniu 2009 r. Do  napędu zastosowano też dwa silniki benzynowe - 2,0 l

Fot. Honda
Fot. Honda

osiągający moc 156 KM i 2,4 l/200 KM (wzrost o 10 KM w porównaniu z dostępnym w tej chwili).

 

Wszystkie trzy silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.

 

W modelach z manualną przekładnią, w centralnej części obrotomierza umieszczono kontrolkę zmiany przełożeń. Na

Fot. Honda
Fot. Honda

wyświetlaczu pojawiają się symbole "UP" (wyższy bieg) i "DOWN" (niższy bieg), sugerujące odpowiedni moment (pod względem ekonomiki jazdy), w którym należy zmienić przełożenie. Testy przeprowadzone przez Hondę dowodzą, iż przestrzeganie tych wskazówek pomaga oszczędzić do 5 proc. paliwa.

 

W 5-stopniowej przekładni automatycznej po wybraniu trybu S, kierowca może manualnie zmieniać biegi za pośrednictwem dźwigienek umieszczonych przy kierownicy.

Fot. Honda
Fot. Honda

 

W wersjach z bogatym wyposażeniem (silnik diesla i benzynowy 2.4) dostępny będzie system wspomagający jazdę, w którego skład wchodzą asystent linii, adaptacyjny tempomat i układ zapobiegający kolizji.

Fot. Honda
Fot. Honda

 

Asystent linii dzięki kamerze utrzymuje pozycję samochodu na obranym pasie ruchu, wspomagając w razie konieczności kierowanie.

 

Adaptacyjny tempomat wykorzystuje radar, który pozwala utrzymać stały odstęp od poprzedzającego samochodu. W razie zbliżania się do niego sam zmniejsza prędkość, po czym, po zniknięciu przeszkody, wraca do zadanej szybkości.

 

Układ zapobiegający kolizji stale monitoruje dystans pomiędzy Accordem, a poprzedzającym ją pojazdem i ostrzega kierowcę o prawdopodobnej kolizji. W razie potrzeby uruchamia hamulce, aby zapobiec zderzeniu.

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty