Promocja bezpieczeństwa rozpoczęła się od happeningu na krakowskim Rynku, gdzie aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny wykorzystywane w crash testach ilustrowali statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Podobne działania przeprowadzone zostały w przestrzeni miejskiej Katowic.
Od 21 lipca Absolutnie Bezpiecznych można było spotkać niemal wszędzie. Odwiedzili nie tylko Śląsk i Małopolskę, pojawili się także w metrze i pod Sejmem w Warszawie, w kolejce górskiej na Kasprowy Wierch, w centrach handlowych i w wielu innych miejscach w Polsce. Uczestniczyli również w pielgrzymce do Częstochowy, co obrazuje film zamieszczony poniżej:
W kampanię „A+B = Absolutnie Bezpieczni” włączyło się ponad 400 tysięcy* osób z Polski i zagranicy, wśród których najliczniejszą grupę stanowiły osoby między 18 a 34 rokiem życia. Prawie 80 procent fanów akcji na poświęconym jej profilu na Facebooku pod adresem www.facebook.com/absolutniebezpieczni aktywnie zaangażowało się w działania komunikacyjne prowadzone na profilu. W zorganizowanym na Facebooku konkursie wzięło udział ponad 2000 osób, spośród których wyłoniono pięciu zwycięzców. Najlepszą wiedzą i refleksem wykazał się mieszkaniec Rzeszowa, który zagadki dotyczące bezpieczeństwa
w ruchu drogowym rozwiązał w ciągu 13 sekund.
Uczestnicy konkursu odpowiadali na pytania m.in. o zasady ruchu drogowego i dobre praktyki jazdy. Najwięcej trudności
sprawiły internautom pytania dotyczące właściwych zachowań motocykli na drogach, co podkreśla zasadność edukacji kierowców w tym zakresie. Z kolei najlepiej poradzili sobie z zagadnieniami związanymi z pierwszą pomocą oraz zwalczaniem senności za kierownicą, co może być wynikiem realizowanej przez koncesjonariusza pół roku temu kampanii „To nie sen, Ty prowadzisz”.
Akcję „A+B = Absolutnie Bezpieczni” wspierali również doświadczeni motocykliści, w tym m.in. Maciej Balcar – muzyk, aktor, wokalista zespołu „Dżem”. Nagrania, w których kierowcy dzielili się swoimi obserwacjami dotyczącymi właściwych zachowań na drodze, dostępne pod adresem www.bezpieczna.autostrada-a4.pl obejrzało ponad 100 tysięcy osób.
Kampania „A+B = Absolutnie Bezpieczni” to kolejna akcja realizowana przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., promująca zachowania kierowców zwiększające bezpieczeństwo na drogach. W tym roku zakończyła się akcja „To nie sen, Ty prowadzisz” uwrażliwiająca kierowców na zagrożenie spowodowane przemęczeniem podczas prowadzenia pojazdu.
W 2010 roku realizowana była kampania „Rekordowo bezpieczni z A4 Katowice-Kraków”, której hasło podkreślało rekordową statystykę: przez 20 miesięcy na koncesyjnym odcinku A4 nie wydarzył się żaden śmiertelny wypadek. Wcześniej, w latach 2005-2007 SAM S.A. przeprowadził akcję „Droga życia”.
* liczba osób, które odwiedziły profil kampanii na Facebooku i zapoznały się ze szczegółami akcji „A+B = Absolutnie Bezpieczni”.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?