Z danych firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny wynika, że mimo licznych akcji promocyjnych popyt na auta był w minionym miesiącu o 2,7 proc. mniejszy niż w sierpniu.

O ile słabą sprzedaż sierpniową można w pewnym stopniu tłumaczyć tzw. sezonem ogórkowym, to wrześniowe bardzo niskie zainteresowanie samochodami dobitnie świadczy o kryzysie panującym na naszym rynku. Po trzech kwartałach 2005 r. wynik skumulowanej sprzedaży wynosi 184 287 sztuk - o 27,9 proc. mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
Spośród marek plasujących się w pierwszej dziesiątce rankingu sprzedaży tylko Citroen zanotował od stycznia wzrost popytu w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. Pozostałe firmy znalazły się "pod kreską", przy czym największy spadek sprzedaży jest udziałem Fiata.
Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych:
I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | 2005 |
22 243 | 19 827 | 23 921 | 19 346 | 20 918 | 23 206 | 19 712 | 17 797 | 17 317 | 184 287 |
Źródło: Samar
Sprzedaż w Polsce nowych samochodów osobowych z podziałem na marki:
Model | Sprzedaż | Zmiana (%) | |
styczeń - wrzesień 2005 | styczeń - wrzesień 2004 | ||
1. Skoda | 21 280 | 31 867 | - 33,22 |
2. Toyota | 21 053 | 28 710 | - 26,67 |
3. Fiat | 18 749 | 43 150 | - 56,55 |
4. Opel | 16 356 | 24 918 | - 34,36 |
5. Ford | 14 715 | 23 177 | - 36,51 |
6. Renault | 13 331 | 24 692 | - 46,01 |
7. Peugeot | 12 045 | 17 465 | - 31,03 |
8. Citroen | 10 715 | 8 938 | + 19,88 |
9. Volkswagen | 8 946 | 11 782 | - 24,07 |
10. Honda | 7 823 | 8 290 | - 5,63 |
Źródło: Samar
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?