A to Ogar właśnie

per
Fot. Per: Ogar obecnie znajduje się w warszawskim Muzeum Techniki. Kto wie, co dziś byłoby z ogarem, gdyby nie polonez
Fot. Per: Ogar obecnie znajduje się w warszawskim Muzeum Techniki. Kto wie, co dziś byłoby z ogarem, gdyby nie polonez
W 1977 r. w Zakładzie Doświadczalnym przy FSO zbudowano ciekawy samochód sportowy.

W roku 1977 w działającym przy ówczesnej Fabryce Samochodów Osobowych Zakładzie Doświadczalnym zbudowano interesujący samochód sportowy.

Fot. Per: Ogar obecnie znajduje się w warszawskim Muzeum Techniki. Kto wie, co dziś byłoby z ogarem, gdyby nie polonez
Fot. Per: Ogar obecnie znajduje się w warszawskim Muzeum Techniki. Kto wie, co dziś byłoby z ogarem, gdyby nie polonez

 

Twórcą jego sylwetki był zmarły niedawno Cezary Nawrot, profesor warszawskiej Wyższej Szkoły Plastycznej. Nadwozie typu coupe wykonano z żywic zbrojonych włóknem szklanym.

 

Jednostkę napędową oraz elementy przeniesienia napędu "pożyczono" z Fiata 125p. Z silnika o pojemności 1,5 l (82 KM) napęd przenoszony był na koła tylnej osi.

 

Ogar zaistniał tylko w jednym egzemplarzu. Nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty