9 edycja Bałtowskich Bezdroży

(ip)
9 edycja Bałtowskich Bezdroży
9 edycja Bałtowskich Bezdroży
Wakacje dobiegają końca a wraz z nimi upalne lato. Dla ekipy JuraPark Explorer Team to znak, że przygotowania do jesiennej 9 edycji Bałtowskich Bezdroży czas zacząć! Zbliżający się wielkimi krokami rajd będzie nie lada wyczynem zarówno dla organizatorów jak i zawodników. W jesiennej edycji czeka na nas wiele niespodzianek i wyzwań. Niezaprzeczalnie najwięcej emocji budzi główna wygrana – wyprawa do Moab w stanie Utah, USA. Dzięki fundatorom nagrody – firmie Dragon Winch - zwycięzcy będą mieli możliwość poznać zakątki mekki off-road’u.

I tak w Bałtowie machina organizacyjna ruszyła. Na bieżąco będziemy informowali Was o przebiegu działań nad organizacją

9 edycja Bałtowskich Bezdroży
9 edycja Bałtowskich Bezdroży

rajdu. Już teraz podajemy kilka informacji dotyczących tras, zmian co do startu w poszczególnych klasach oraz chyba najważniejsze info - 27 sierpnia nastąpiło otwarcie list startowych!

Osoby ze sztabu odpowiedzialne za układanie tras przejazdu są w terenie i wybrali miejsca "Odcinków Specjalnych". Lada dzień powinniśmy mieć wstępne trasy przejazdu. Wybierając szlaki terenowe staramy się wybierać takie lokalizacje, które pozwolą sprawdzić Wasze umiejętności w różnych warunkach. Etapy 9 edycji będą dłuższe i trudniejsze względem wiosennej odsłony rajdu. Klasa "WYCZYN" (dawniej Turystyk Wyczyn) po raz pierwszy będzie miała do przejechania pełny etap nocny. Po raz pierwszy rywalizacja wszystkich klas zostanie zarejestrowana przez profesjonalny system kontroli czasu dzięki, któremu Bałtowskie Bezdroża uzyskają rangę rywalizacji sportowej.

Październikowa edycja Bałtowskich Bezdroży zawita w Dolinę Opatówki. Teren, którego offroadowe zmagania jeszcze nie dotknęły, oferuje wyjątkowe warunki do rywalizacji. Podstawową trudność stanowią zabagnione dolinki rzeki Opatówki oraz jej licznych dopływów. Na obszarze sobotnich zmagań znajdą się także głębokie wąwozy ze stromymi podjazdami oraz stare kamieniołomy i wyrobiska idealne do przygotowania wymagających technicznie odcinków szybkościowych. Błoto podmokłych łęgowisk, które na obszarach lessowych jest wyjątkowo zdradliwe, wykorzystamy przede wszystkim do przygotowania odcinków sprawnościowych pokonywanych pod okiem sędziów na czas. W klasie Turystycznej i Wyczynie (dawniej Turystyk Wyczyn) zrezygnujemy z luźno zawieszanych pieczątek, którym w poprzednich edycjach zdarzało się „zaginąć” w akcji. Pieczątki, owszem pozostaną, ale włączone w obręb odcinków sprawnościowych. Zadaniem załogi będzie pokonanie krótkiego odcinka w jak najlepszym czasie oraz podbicie 2-3 pieczątek. Jeżeli zdobycie tych ostatnich będzie się przedłużało, załoga musi ocenić sytuację i zdecydować, czy walczyć do skutku, narażając auto oraz wydłużając czas próby, czy zostawić pieczątki, których nie podbicie oznacza przeliczoną na sekundy karę. Tym samym chcemy postawić nie tylko na sprawność maszyn i załóg, ale także na zdolności taktyczne. W klasach sportowych (Adventure/Extreme) zasady rywalizacji nie ulegną zmianie. Zawodnicy będą mieli do pokonania wytaśmowane odcinki specjalne (OS’y), a suma czasów ich pokonania wyłoni tych najlepszych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty