6 godzin Szanghaju. Tytuł dla Porsche

Tomasz Szmandra
Po triumfie w Chinach Porsche zapewniło sobie drugi z rzędu tytuł mistrza świata w kategorii producentów. Podobnie jak przed rokiem trio Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrało 6 Hours of Shanghai, triumfując w czwartym z pięciu ostatnich wyścigów Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).Fot. Porsche
Po triumfie w Chinach Porsche zapewniło sobie drugi z rzędu tytuł mistrza świata w kategorii producentów. Podobnie jak przed rokiem trio Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrało 6 Hours of Shanghai, triumfując w czwartym z pięciu ostatnich wyścigów Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).Fot. Porsche
Po triumfie w Chinach Porsche zapewniło sobie drugi z rzędu tytuł mistrza świata w kategorii producentów. Podobnie jak przed rokiem trio Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrało 6 Hours of Shanghai, triumfując w czwartym z pięciu ostatnich wyścigów Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).

Po triumfie w Chinach Porsche zapewniło sobie drugi z rzędu tytuł mistrza świata w kategorii producentów. Podobnie jak przed rokiem trio Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrało 6 Hours of Shanghai, triumfując w czwartym z pięciu ostatnich wyścigów Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).<br><br>Fot. Porsche Mimo kolejnego sukcesu ekipa, której filarem jest znany z F1 Australijczyk Mark Webber, straciła szanse obrony tytułu w kategorii kierowców. Podczas ostatniej rundy w Bahrajnie (18-19 listopada) o mistrzostwo powalczą Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb oraz Stéphane Sarrazin, Mike Conway i Kamui Kobayashi. Załogi Porsche i Toyoty dzieli 17 punktów.

Hartley startował z pierwszego pola i po dwóch postojach na zmianę opon i dotankowanie po 60. okrążeniach przekazał samochód Bernhardowi. Ten również zaliczył dwa postoje, utrzymując pozycję lidera. Po 120 okrążeniach zastąpił go Mark Webber, a 30 „kółek” później za kierownicę 919 Hybrid ponownie wsiadł Hartley, który bezpiecznie dowiózł zwycięstwo do mety, finiszując 59 sekund przed Kamuim Kobayashim w Toyocie. Załoga Porsche z nr 1 pokonała łącznie 195 okrążeń. Ekipa w drugim Porsche 919 Hybrid – Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb, która jest liderem klasyfikacji kierowców, rozpoczęła wyścig z szóstego miejsca i zakończyła na czwartym. Rekord okrążenia ustanowił Hartley, który 5,451-kilometrowy tor przejechał w czasie 1:45,935 min. – „To wspaniały dzień dla Porsche i bardzo się cieszymy, że mogliśmy się do tego przysłużyć”- powiedział Mark Webber.

- „Ten tytuł należy do każdego członka zespołu, zarówno w Weissach, jak i tu na torze. Dziękujemy także naszym partnerom. Udało nam się połączyć szybki, niezawodny prototyp z doskonałą pracą zespołową. W Szanghaju zdobyliśmy pole position, ustanowiliśmy rekord okrążenia, mieliśmy najszybszy samochód w stawce, najlepiej zorganizowane pit-stopy, właściwą strategię i najlepszych kierowców. Zdecydowanie zasłużyliśmy na tytuł mistrza wśród producentów, a w finale w Bahrajnie chcemy walczyć jeszcze o mistrzostwo świata kierowców” – zadeklarował szef zespołu Porsche Andreas Seidl.

Po triumfie w Chinach Porsche zapewniło sobie drugi z rzędu tytuł mistrza świata w kategorii producentów. Podobnie jak przed rokiem trio Mark Webber, Brendon Hartley i Timo Bernhard wygrało 6 Hours of Shanghai, triumfując w czwartym z pięciu ostatnich wyścigów Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).<br><br>Fot. Porsche Nieudany występ zaliczyło żegnające się z wyścigami endurance – Audi. Model R18 z numerem 8 od drugiego pit stopu miał problemy z zaworem wlewu paliwa, co wymusiło dodatkowe postoje na tankowanie i oznaczało stratę trzech okrążeń. Problemy techniczne miało również Audi z nr 7, które zaliczyło 20-minutowy postój. Na domiar złego auto prowadzone przez Benoît Tréluyera zderzyło się z bliźniaczym Audi Olivera Jarvisa...

W klasie LMP2 triumfował zespół G-Drive Racing, ale czwarte miejsce wystarczyło Gustavo Menezesowi, Nicolasowi Lapierre i Stéphane Richelmiemu (Signatech Alpine) do zapewnienia sobie prymatu w FIA Endurance Trophy for LMP2 Drivers. Natomiast dwie czołowe lokaty w kategorii GTE Pro po raz kolejny zajął Ford.

W LMP1 po ośmiu z dziewięciu rund Porsche ma na koncie 301 punktów, co oznacza, że podczas ostatniego wyścigu w Bahrajnie konkurenci z Audi (222 pkt.) i Toyoty (207 pkt.) nie będą już mogli poprawić tego wyniku.

Wyniki 6 Hours of Shanghai:

1. Timo Bernhard/Mark Webber/Brendon Hartley (D/AUS/NZ) Porsche 919 Hybrid 195 okr.

2. Stéphane Sarrazin/Mike Conway/Kamui Kobayashi (F/GB/J) Toyota TS050 Hybrid +59,785

3. Anthony Davidson/Sébastien Buemi/Kazuki Nakajima (GB/CH/J) Toyota TS050 Hybrid +1.06,038

4. Romain Dumas/Neel Jani/Marc Lieb (F/CH/D) Porsche 919 Hybrid +1.40,855

5. Lucas Di Grassi/Loïc Duval/Oliver Jarvis (BR/F/GB) Audi R18 -3 okr.

6. Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F) Audi R18 -14 okr.

7. Simon Trummer/Oliver Webb/Pierre Kaffer (CH/GB/D) CLM P1/01-AER -14 okr.

8. Roman Rusinow/Alex Brundle/Will Stevens (RUS/GB/GB) Oreca 05-Nissan -15 okr. (1. P2)

9. Antonio Giovinazzi/Tom Blomqvist/Sean Gelael (I/GB/RI) Ligier JS P2-Nissan -16 okr. (2. P2)

10. Ricardo González/Filipe Albuquerque/Bruno Senna (MEX/P/BR) Ligier JS P2-Nissan -16 okr. (3. P2)


Klasyfikacja WEC:

1. Dumas/Jani/Lieb 152

2. Sarrazin/Conway/Kobayashi 135

3. Di Grassi/Duval/Jarvis 121,5

4. Bernhard/Webber/Hartley 118,5

5. Fässler/Lotterer 86

6. Tuscher/Kraihamer/Imperatori 60

7. Tréluyer 52

8. Davidson/Buemi/Nakajima 48

9. Menezes/Lapierre/Richelmi 46

10. Rusinow 34.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty