Mimo kolejnego sukcesu ekipa, której filarem jest znany z F1 Australijczyk Mark Webber, straciła szanse obrony tytułu w kategorii kierowców. Podczas ostatniej rundy w Bahrajnie (18-19 listopada) o mistrzostwo powalczą Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb oraz Stéphane Sarrazin, Mike Conway i Kamui Kobayashi. Załogi Porsche i Toyoty dzieli 17 punktów.
Hartley startował z pierwszego pola i po dwóch postojach na zmianę opon i dotankowanie po 60. okrążeniach przekazał samochód Bernhardowi. Ten również zaliczył dwa postoje, utrzymując pozycję lidera. Po 120 okrążeniach zastąpił go Mark Webber, a 30 „kółek” później za kierownicę 919 Hybrid ponownie wsiadł Hartley, który bezpiecznie dowiózł zwycięstwo do mety, finiszując 59 sekund przed Kamuim Kobayashim w Toyocie. Załoga Porsche z nr 1 pokonała łącznie 195 okrążeń. Ekipa w drugim Porsche 919 Hybrid – Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb, która jest liderem klasyfikacji kierowców, rozpoczęła wyścig z szóstego miejsca i zakończyła na czwartym. Rekord okrążenia ustanowił Hartley, który 5,451-kilometrowy tor przejechał w czasie 1:45,935 min. – „To wspaniały dzień dla Porsche i bardzo się cieszymy, że mogliśmy się do tego przysłużyć”- powiedział Mark Webber.
- „Ten tytuł należy do każdego członka zespołu, zarówno w Weissach, jak i tu na torze. Dziękujemy także naszym partnerom. Udało nam się połączyć szybki, niezawodny prototyp z doskonałą pracą zespołową. W Szanghaju zdobyliśmy pole position, ustanowiliśmy rekord okrążenia, mieliśmy najszybszy samochód w stawce, najlepiej zorganizowane pit-stopy, właściwą strategię i najlepszych kierowców. Zdecydowanie zasłużyliśmy na tytuł mistrza wśród producentów, a w finale w Bahrajnie chcemy walczyć jeszcze o mistrzostwo świata kierowców” – zadeklarował szef zespołu Porsche Andreas Seidl.
Nieudany występ zaliczyło żegnające się z wyścigami endurance – Audi. Model R18 z numerem 8 od drugiego pit stopu miał problemy z zaworem wlewu paliwa, co wymusiło dodatkowe postoje na tankowanie i oznaczało stratę trzech okrążeń. Problemy techniczne miało również Audi z nr 7, które zaliczyło 20-minutowy postój. Na domiar złego auto prowadzone przez Benoît Tréluyera zderzyło się z bliźniaczym Audi Olivera Jarvisa...
W klasie LMP2 triumfował zespół G-Drive Racing, ale czwarte miejsce wystarczyło Gustavo Menezesowi, Nicolasowi Lapierre i Stéphane Richelmiemu (Signatech Alpine) do zapewnienia sobie prymatu w FIA Endurance Trophy for LMP2 Drivers. Natomiast dwie czołowe lokaty w kategorii GTE Pro po raz kolejny zajął Ford.
W LMP1 po ośmiu z dziewięciu rund Porsche ma na koncie 301 punktów, co oznacza, że podczas ostatniego wyścigu w Bahrajnie konkurenci z Audi (222 pkt.) i Toyoty (207 pkt.) nie będą już mogli poprawić tego wyniku.
Wyniki 6 Hours of Shanghai:
1. Timo Bernhard/Mark Webber/Brendon Hartley (D/AUS/NZ) Porsche 919 Hybrid 195 okr.
2. Stéphane Sarrazin/Mike Conway/Kamui Kobayashi (F/GB/J) Toyota TS050 Hybrid +59,785
3. Anthony Davidson/Sébastien Buemi/Kazuki Nakajima (GB/CH/J) Toyota TS050 Hybrid +1.06,038
4. Romain Dumas/Neel Jani/Marc Lieb (F/CH/D) Porsche 919 Hybrid +1.40,855
5. Lucas Di Grassi/Loïc Duval/Oliver Jarvis (BR/F/GB) Audi R18 -3 okr.
6. Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer (CH/D/F) Audi R18 -14 okr.
7. Simon Trummer/Oliver Webb/Pierre Kaffer (CH/GB/D) CLM P1/01-AER -14 okr.
8. Roman Rusinow/Alex Brundle/Will Stevens (RUS/GB/GB) Oreca 05-Nissan -15 okr. (1. P2)
9. Antonio Giovinazzi/Tom Blomqvist/Sean Gelael (I/GB/RI) Ligier JS P2-Nissan -16 okr. (2. P2)
10. Ricardo González/Filipe Albuquerque/Bruno Senna (MEX/P/BR) Ligier JS P2-Nissan -16 okr. (3. P2)
Klasyfikacja WEC:
1. Dumas/Jani/Lieb 152
2. Sarrazin/Conway/Kobayashi 135
3. Di Grassi/Duval/Jarvis 121,5
4. Bernhard/Webber/Hartley 118,5
5. Fässler/Lotterer 86
6. Tuscher/Kraihamer/Imperatori 60
7. Tréluyer 52
8. Davidson/Buemi/Nakajima 48
9. Menezes/Lapierre/Richelmi 46
10. Rusinow 34.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?