6 godzin Nürburgringu. Kolejny triumf Porsche

Tomasz Szmandra
Po spektakularnym zwycięstwie w legendarnym 24 godzinnym wyścigu w Le Mans, Porsche wygrało kolejną prestiżową rundę Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych. Mark Webber, Timo Bernhard i Brendon Hartley powtórzyli wynik z ubiegłego roku i ponownie wygrali 6 godzin Nürburgringu, przybliżając markę Porsche do obrony tytułu mistrzowskiego.
Fot. Porsche
Fot. Porsche

Jadący na ostatniej zmianie Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid) ukończył wyścig 53 sekundy przed Loïc'kiem Duvalem w Audi R18, za którym finiszował jego kolega z zespołu André Lotterer.
Drugie Porsche finiszowało na czwartej pozycji, chociaż w połowie wyścigu znajdowało się na czele stawki - 10 sekund przed Porsche późniejszych zwycięzców. Niestety, na 138 okrążeniu prowadzący to auto Szwajcar Neel Jani uczestniczył w kolizji, za co otrzymał od sędziów karę drive through (przejazdu przez depo) i spadł na trzecie miejsce. Na dodatek w Porsche nr 2 doszło do uszkodzenia tylnego skrzydła, co było przyczyną nieplanowanego postoju po 172 okrążeniach.

- To był trudny ale fantastyczny dla nas wyścig. Rywalizacja była bardzo zacięta i niezmiernie się cieszę, że wygraliśmy.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

To ważny dzień dla mnie i dla całego zespołu Porsche. Jesteśmy na najlepszej drodze do obrony mistrzowskiego tytułu, a to jest dla nas najważniejsze w tegorocznym sezonie - powiedział na mecie Mark Webber, do niedawna czołowy kierowca Formuły 1.

Wielkim rozczarowaniem była postawa teamu Toyoty, którego modele TS050H wyposażone w nowy pakiet aerodynamiczny, były wyraźnie wolniejsze od konkurencji spod znaku Porsche i Audi.

W kategorii LPM2 triumfował zespół Signatech Alpine – Nicolas Lapierre wyprzedził o 52 sekundy Bruno Sennę z RGR Sport by Morand. W klasie GTE Pro Gianmaria Bruni dotarł do mety 29,7 sekundy przed Ferrari Sama Birda, a w GTE Am najszybszy był Aston Martin Vantage załogi Paul Dalla Lana, Pedro Lamy i Mathias Lauda.

WynikiI 6 godzin Nurburgringu:
1. Timo Bernhard/Mark Webber/Brendon Hartley (D/AUS/NZ) Porsche 919 Hybrid 194 okr.
2. Lucas Di Grassi/Loïc Duval/Oliver Jarvis (BR/F/GB) Audi R18 +53,787
3. Marcel Fässler/André Lotterer (CH/D) Audi R18 +54,483
4. Romain Dumas/Neel Jani/Marc Lieb (F/CH/D) Porsche 919 Hybrid +1.37,324
5. Anthony Davidson/Sébastien Buemi/Kazuki Nakajima (GB/CH/J) Toyota TS050 Hybrid -1 okr.
6. Stéphane Sarrazin/Mike Conway/Kamui Kobayashi (F/GB/J) Toyota TS050 Hybrid -4 okr.
7. Mathéo Tuscher/Dominik Kraihamer/Alexandre Imperatori (CH/A/CH) Rebellion R-One-AER -16 okr.
8. Gustavo Menezes/Nicolas Lapierre/Stéphane Richelmi (USA/F/MC) Alpine A450b-Nissan -16 okr. (1. P2)
9. Ricardo González/Filipe Albuquerque/Bruno Senna (MEX/P/BR) Ligier JS P2-Nissan -16 okr. (2. P2)
10. Ryan Dalziel/Pipo Derani/Chris Cumming (GB/BR/CDN) Ligier JS P2-Nissan -18 okr. (3. P2)

Klasyfikacja WEC:
1. Dumas/Jani/Lieb 106 pkt., 2. Di Grassi/Duval/Jarvis 73, 3. Sarrazin/Conway/Kobayashi 62, 4. Fässler/Lotterer 50, 5. Tuscher/Kraihamer/Imperatori 36, 6. Tréluyer 35, 7. Menezes/Lapierre/Richelmi 34, 8. Bernhard/Webber/Hartley 25.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty