Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

550 KM w Volkswagenie Golfie IV

(łs)
Volkswagen Golf R32 od HPA MotorsportsHPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień sprężania. To z kolei otworzyło drogę do montażu turbosprężarki. Poprawione 3.2 VR6 rozwija 550 KM i 730 Nm.Fot. Jordi Miranda
Volkswagen Golf R32 od HPA MotorsportsHPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień sprężania. To z kolei otworzyło drogę do montażu turbosprężarki. Poprawione 3.2 VR6 rozwija 550 KM i 730 Nm.Fot. Jordi Miranda
Czwarta generacja Volkswagena Golfa wciąż cieszy się wzięciem na rynku wtórnym. Interesują się nią także pasjonaci tuningu, którzy na celownik wzięli w szczególności sportowe wersje GTI, VR6 oraz R32.
Volkswagen Golf R32 od HPA MotorsportsHPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień
Volkswagen Golf R32 od HPA Motorsports

HPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień sprężania. To z kolei otworzyło drogę do montażu turbosprężarki. Poprawione 3.2 VR6 rozwija 550 KM i 730 Nm.

Fot. Jordi Miranda

Kanadyjskie HPA Motorsports popracowało nad ostatnią z wymienionych. Nawet w standardowym wydaniu Golf R32 robi wrażenie. Kryje pod maską wolnossący, 3,2-litrowy motor z cylindrami w układzie VR6. Wyciśnięto z nich 241 KM i 320 Nm. Za przenoszenie sił napędowych odpowiada standardowy napęd na cztery koła 4Motion.

HPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień sprężania. To z kolei otworzyło drogę do montażu turbosprężarki. Tuner nie zapomniał też o układzie wydechowym o zwiększonej średnicy oraz przeprogramowaniu elektroniki sterującej jednostką napędową.

Volkswagen Golf R32 od HPA MotorsportsHPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień
Volkswagen Golf R32 od HPA Motorsports

HPA uznało, że Golf R32 zasługuje na znacznie mocniejszy silnik. Zmienione tłoki i korbowody zmniejszyły stopień sprężania. To z kolei otworzyło drogę do montażu turbosprężarki. Poprawione 3.2 VR6 rozwija 550 KM i 730 Nm.

Fot. Jordi Miranda

Poprawiony silnik Golfa R32 rozwija 550 KM i 730 Nm. Elektroniczny moduł w kabinie pozwala na regulację ciśnienia doładowania - po jego zwiększeniu parametry silnika przekroczą wspomniane wartości.

Właściwości jezdne poprawiono gwintowanym zawieszeniem KW Variant 2 oraz grubszymi stabilizatorami z oferty H&R. Przy kołach przedniej osi zamontowano 6-tłoczkowe zaciski, które współpracują z nawiercanymi i wentylowanymi tarczami. Miejsce seryjnych felg zajęły kute obręcze HRE. Trafiły na nie opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 225/35 R19.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty