911 GT2 najnowszej generacji to najmocniejsza w historii seryjnie produkowana odmiana Porsche 911. Bazujący na modelu 911 Turbo pojazd napędza doładowany dwiema turbosprężarkami o zmiennej geometrii prowadnic powietrza, 6-cylindrowy silnik benzynowy typu boxer.
Jednostka o pojemności 3,6 l rozwija moc 530 KM (50 KM więcej niż w poprzedniku). Wartość maksymalnego momentu obrotowego wynosi 685 Nm. Silnik współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Napęd - tradycyjnie dla Porsche - przekazywany jest na tylną oś.
911 GT2 rozpędza się od 0 do 100 km/h w ok. 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 328 km/h.
Najnowsze Porsche wyróżnia się nie tylko osiągami. Jako pierwsze auto tej marki z homologacją do jazdy szosowej będzie miał końcówki rur wydechowych i tłumik wykonane z
tytanu. Ogranicza to masę części o blisko połowę w porównaniu do elementów stalowych.
W układzie hamulcowym 911 GT2 zastosowano tarcze wykonane z kompozytów ceramiczno-węglowych, zapewniających doskonałe przewodnictwo cieplne.
W Stanach zjednoczonych auto kosztować ma ok. 192 tys. dolarów (ok. 522 tys. zł).
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?