530 KM i 685 Nm

(mp)
Oficjalna premiera nowego Porsche 911 GT2 planowana jest na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie, ale już teraz podano pierwsze informacje dotyczące samochodu.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

 

911 GT2 najnowszej generacji to najmocniejsza w historii seryjnie produkowana odmiana Porsche 911. Bazujący na modelu 911 Turbo pojazd napędza doładowany dwiema turbosprężarkami o zmiennej geometrii prowadnic powietrza, 6-cylindrowy silnik benzynowy typu boxer. 

Fot. Porsche
Fot. Porsche

 

Jednostka o pojemności 3,6 l rozwija moc 530 KM (50 KM więcej niż w poprzedniku). Wartość maksymalnego momentu obrotowego wynosi 685 Nm. Silnik współpracuje z 6-stopniową,  manualną skrzynią biegów. Napęd - tradycyjnie dla Porsche - przekazywany jest na tylną oś.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

 

911 GT2 rozpędza się od 0 do 100 km/h w ok. 3,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 328 km/h.

 

Najnowsze Porsche wyróżnia się nie tylko osiągami. Jako pierwsze auto tej marki z homologacją do jazdy szosowej będzie miał końcówki rur wydechowych i tłumik wykonane z

Fot. Porsche
Fot. Porsche

tytanu. Ogranicza to masę części o blisko połowę w porównaniu  do elementów stalowych.

 

W układzie hamulcowym 911 GT2 zastosowano tarcze wykonane z kompozytów ceramiczno-węglowych, zapewniających doskonałe przewodnictwo cieplne.

 

W Stanach zjednoczonych auto kosztować ma ok. 192 tys. dolarów (ok. 522 tys. zł).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty