Toyota Motor Corporation (TMC) sprzedaje obecnie w 80 krajach świata 19 modeli z napędem hybrydowym oraz jeden model
hybrydowy typu Plug In, czyli z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka elektrycznego.
Technologia hybrydowa ma kluczowe znaczenie dla Toyoty, dlatego też koncern będzie rozwijał gamę modeli hybrydowych i rozszerzał ich dostępność na kolejnych rynkach. Do 2015 roku zaprezentowanych zostanie kolejnych 18 nowych modeli z napędem hybrydowym, w tym jeden napędzany ogniwami paliwowymi.
Pierwszy samochód hybrydowy Toyoty wyjechał na drogi w 1997 roku i od tego czasu pojazdy te zdobywają uznanie kolejnych użytkowników. Jak wynika z kalkulacji TMC, użytkownicy samochodów hybrydowych koncernu przyczynili się do emisji CO2 niższej o 34 miliony ton, niż w przypadku samochodów z napędami spalinowymi o podobnej wielkości i osiągach, oraz zaoszczędzili ok. 1,2 miliarda litrów benzyny.
W Europie pojazdy hybrydowe zadebiutowały w 2000 roku. Od tego momentu, do końca marca br. znalazły 544 184 nabywców, ponad 10% całkowitej sprzedaży hybryd na świecie.
Dziś w Europie popularność samochodów z napędem hybrydowym rośnie w szybkim tempie. Osiągnięcie pierwszych 100 tys. sprzedanych hybryd zajęło Toyocie w Europie 7 lat. W samym 2012 roku jednak sprzedaż tych pojazdów wyniosła 109 478 sztuk. W pierwszym kwartale 2013 roku Toyota Motor Europe odnotowała kolejny, aż 82- procentowy wzrost sprzedaży samochodów hybrydowych względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Obecnie stanowią one już ponad 20% całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty w Europie.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?