Schemat testów zderzeniowych Instytutu Euro NCAP skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu

użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i dzieci przewożonych w samochodzie, poziom ochrony pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. W ramach wprowadzonego w lutym 2009 roku nowego algorytmu oceniania, nowa Honda CR-V - podobnie, jak modele Accord, Insight, Jazz, CR-Z i Civic - otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Maksymalna ocena poziomu bezpieczeństwa modelu CR-V w testach Euro NCAP odzwierciedla zaangażowanie Hondy w kwestię ogólnego bezpieczeństwa w pojazdach tej marki. W myśl zasady "bezpieczeństwo dla wszystkich", Honda zapewnia ochronę nie tylko kierowcy i pasażerom modeli tej marki, ale także pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego. W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane są zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz, inżynierowie opracowują systemy pozwalające zredukować obrażenia wszystkich osób biorących udział w zderzeniu.
Systemy bezpieczeństwa w Hondzie CR-V:
System kontroli stabilności jazdy VSA z kontrolą trakcji - VSA został zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie mocą silnika.
Samoadaptacyjny elektryczny układ wspomagania kierownicy MA-EPS - System wykrywa niestabilne zachowanie pojazdu na śliskiej nawierzchni podczas jazdy w zakręcie i podczas hamowania, a następnie automatycznie wysyła odpowiednie sygnały do układu kierowniczego, aby skłonić prowadzącego do obrócenia kierownicy we właściwym kierunku. Oprócz zwiększenia wydajności działania układu kierowniczego, system pomaga ustabilizować pojazd podczas hamowania i zniwelować nadsterowność i podsterowność.
System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS - W przypadku awaryjnego hamowania, układ ESS (Emergency Stop System) automatycznie włączy światła stopu i kierunkowskazy. Światła będą wówczas bardzo szybko migały, aby ostrzec pojazdy jadące z tyłu o gwałtownym hamowaniu, co minimalizuje ryzyko kolizji.
Zaawansowany system wspomagający jazdę (ADAS) - System obejmuje trzy zaawansowane rozwiązania techniczne, które poprawiają bezpieczeństwo jazdy:
System utrzymywania na pasie ruchu (LKAS) - LKAS identyfikuje linie ograniczające pas ruchu pojazdu, przetwarzając informacje dostarczane przez kamerę. W momencie wykrycia, że samochód jest bliski przekroczenia linii pasa ruchu, system odpowiednio wspomaga obrót koła kierownicy aby pomóc prowadzącemu utrzymać prawidłowy tor jazdy.
Tempomat adaptacyjny (ACC) - Dzięki ACC kierowca może zaprogramować zarówno odpowiednią prędkość jazdy, jak i dystans do poprzedzającego pojazdu. W momencie, gdy odległość zmniejszy się poniżej ustalonego poziomu, system natychmiast przyhamuje pojazd. Jeśli wymagana jest większa siła hamowania, system wyemituje ostrzeżenie.
System ograniczający skutki kolizji (CMBS) - CMBS monitoruje dystans pomiędzy Hondą CR-V a poprzedzającym pojazdem, ostrzegając kierowcę o potencjalnie niebezpiecznej sytuacji, a gdy kolizja jest nieunikniona, pomaga zredukować jej skutki.
Struktura nadwozia typu ACE - Struktura ACE zapewnia pasażerom maksymalne bezpieczeństwo w razie wypadku w rzeczywistych warunkach drogowych. Wielokątna struktura przedniej części nadwozia została zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego poprzez liczne elementy przyjmujące na siebie impakt kolizji. Struktura ACE redukuje jednocześnie ryzyko pionowego i poprzecznego niewspółosiowego ustawienia samochodów biorących udział w zderzeniu, co jest szczególnie istotne w przypadku czołowego zderzenia pojazdów o różnych wysokościach, masach i sztywnościach nadwozi.
Ochrona pieszych - Konstrukcja przedniej części nowej Hondy CR-V absorbuje energię zderzenia podczas wypadku z udziałem pieszego. Elementy zaprojektowane w celu złagodzenia jego skutków to:
Zachowanie wolnej przestrzeni bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika, dzięki czemu pieszy nie będzie miał kontaktu z twardymi, nieodkształcającymi się elementami komory silnikowej
Osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym.
Mocowania błotników przednich i zawiasy maski silnika absorbujące energię uderzenia.
System ograniczania urazów kręgosłupa - Przednie fotele Hondy CR-V zostały wyposażone w system ograniczania urazów kręgosłupa szyjnego, który opracowano, by zminimalizować poważne urazy kręgów szyjnych w przypadku zderzeń tylnych.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?