4,5 sekundy do setki klasą E

(mp)
Chcesz mieć szybkiego sedana? Kup sobie nowego Mercedesa klasy E w wersji AMG.

Po raz kolejny specjaliści z AMG udowodnili, że znają się na fabrycznym tuningowaniu samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Pod maskę klasy E wstawili benzynowy silnik V8 o pojemności 6,3 l. Jednostka ma moc 525 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 630 Nm.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Przyspieszenie od 0 do 100 km zajmuje 4,5 sekundy, dzięki czemu E 63 AMG zostawia w tyle Audi RS6 (580 KM, 4,6 sekundy do setki) i BMW M5 (507 KM, przyspieszenie 4,7

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

sekundy). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 12,6 l/100 km.

Z silnikiem współpracuje 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Przekładnia może pracować w czterech trybach: "C" (Controlled Efficiency - kontrolowana wydajność), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) i "M" (Manual - tryb ręczny).

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Tryb "C" pozwala na najbardziej oszczędną jazdę, sportowe na jazdę szybką, dynamiczną.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Sprawne i naprawdę dynamiczne ruszanie ułatwia funkcja Race Start, aktywowana przyciskiem. Ingerując elektronicznie w pracę przepustnicy i skrzyni biegów zapobiega ona m.in. uślizgowi kół i przekazuje odpowiednią moc na koła, aby samochód "wyrwał" z miejsca.

Kierowca ma również możliwość ingerowania w pracę sportowego układu zawieszenia. Do wyboru są trzy ustawienia: "Comfort", "Sport" i "Sport Plus", zmieniające charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty