441,28 km/h. Najszybszy w historii

(ip)
W na przełomie lat 50. i 60. motocykle brytyjskiej marki Triumph ustanawiały kolejne rekordy prędkości. Wyposażony w dwa silniki prototyp Gyronaut X-1 w 1966 r. osiągnął 395,28 km/h.

Pół wieku później wynik udało się poprawić. Guy Martin na dnie wyschniętego jeziora Bonneville rozpędził Triumpha Rocket Streamliner do 441,28 km/h.

fot. Triumph
fot. Triumph

Jednoślad szczelnie obudowany panelami aerodynamicznymi ma niewiele wspólnego z seryjnie produkowanymi Triumphami. Jedynym istotnym komponentem jest 2,3-litrowy, trzycylindrowy silnik cruisera Rocket III. Maszyna do bicia rekordu prędkości otrzymała dwie tego typu jednostki, które po dołożeniu turbodoładowania wygenerowały 1000 KM przy 9000 obr./min.

Triumph nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Celem jest pobicie - obowiązującego od 2010 r. rekordu 376,363 mil/h czyli 605,697 km/h. Został ustanowiony przez ponad 1000-konny jednoślad Ack Attack z dwoma turbodoładowanymi silnikami Suzuki Hayabusa.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie