Pół wieku później wynik udało się poprawić. Guy Martin na dnie wyschniętego jeziora Bonneville rozpędził Triumpha Rocket Streamliner do 441,28 km/h.

Jednoślad szczelnie obudowany panelami aerodynamicznymi ma niewiele wspólnego z seryjnie produkowanymi Triumphami. Jedynym istotnym komponentem jest 2,3-litrowy, trzycylindrowy silnik cruisera Rocket III. Maszyna do bicia rekordu prędkości otrzymała dwie tego typu jednostki, które po dołożeniu turbodoładowania wygenerowały 1000 KM przy 9000 obr./min.
Triumph nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Celem jest pobicie - obowiązującego od 2010 r. rekordu 376,363 mil/h czyli 605,697 km/h. Został ustanowiony przez ponad 1000-konny jednoślad Ack Attack z dwoma turbodoładowanymi silnikami Suzuki Hayabusa.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto