441,28 km/h. Najszybszy w historii

(ip)
Udostępnij:
W na przełomie lat 50. i 60. motocykle brytyjskiej marki Triumph ustanawiały kolejne rekordy prędkości. Wyposażony w dwa silniki prototyp Gyronaut X-1 w 1966 r. osiągnął 395,28 km/h.

Pół wieku później wynik udało się poprawić. Guy Martin na dnie wyschniętego jeziora Bonneville rozpędził Triumpha Rocket Streamliner do 441,28 km/h.

fot. Triumph
fot. Triumph

Jednoślad szczelnie obudowany panelami aerodynamicznymi ma niewiele wspólnego z seryjnie produkowanymi Triumphami. Jedynym istotnym komponentem jest 2,3-litrowy, trzycylindrowy silnik cruisera Rocket III. Maszyna do bicia rekordu prędkości otrzymała dwie tego typu jednostki, które po dołożeniu turbodoładowania wygenerowały 1000 KM przy 9000 obr./min.

Triumph nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Celem jest pobicie - obowiązującego od 2010 r. rekordu 376,363 mil/h czyli 605,697 km/h. Został ustanowiony przez ponad 1000-konny jednoślad Ack Attack z dwoma turbodoładowanymi silnikami Suzuki Hayabusa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie