400 KM w Volvo S60. Mocne wejście do WTCC

(łs)
Fot. VolvoDokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne Volvo 240 Turbo. W 2016 roku sportowe tradycje będzie kontynuowało S60 Polestar TC1.
Fot. VolvoDokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne Volvo 240 Turbo. W 2016 roku sportowe tradycje będzie kontynuowało S60 Polestar TC1.
Zespół Polestar Cyan Racing wystartuje w przyszłorocznych mistrzostwach świata samochodów turystycznych. O puchar w WTCC powalczą dwa torowe Volvo S60 Polestar. Volvo deklaruje, że będzie to początek planu długoletnich występów.
Fot. VolvoDokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne
Fot. Volvo

Dokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne Volvo 240 Turbo. W 2016 roku sportowe tradycje będzie kontynuowało S60 Polestar TC1.

Dokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne Volvo 240 Turbo. W 2016 roku sportowe tradycje będzie kontynuowało S60 Polestar TC1.

- Uznaliśmy, że najlepszą platformą do rozwijania naszego globalnego programu sportów motorowych jest seria FIA WTCC. Jej wyścigi odbywają się w różnych krajach na całym świecie i stanowią świetny impuls do rozwijania technologii, jakie później znajdą się w seryjnych samochodach Volvo. Nasz doświadczenia z toru będą wykorzystywane w autach produkcyjnych adresowanych do klientów ceniących sportowe osiągi i właściwości jezdne – zapewnia Niels Möller, dyrektor operacyjny firmy Polestar należącej w całości do Volvo.

Fot. VolvoDokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne
Fot. Volvo

Dokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne Volvo 240 Turbo. W 2016 roku sportowe tradycje będzie kontynuowało S60 Polestar TC1.

Plany Szwedów są bardzo ambitne. Alexander Murdzevki, szef działu motorsportu firmy Polestar, powiedział otwarcie, że celem jego zespołu jest zdobycie mistrzowskiego tytułu. Ma być to możliwe dzięki pomocy Cyan Racing, z którym Polestar współpracuje od 1996 roku, zdobywając w serii STCC sześć mistrzostw kierowców i siedem zespołowych. Firmy miały okazję startować w serii WTCC w 2011 roku oraz w australijskiej serii V8 Supercars.

Volvo znów chce zdominować tory na całym świecie, tak jak miało to miejsce w połowie lat osiemdziesiątych. Wówczas na torach Australii, Finlandii, Niemiec, Portugalii, Nowej Zelandii i Szwecji karty rozdawały torowe odmiany modelu 240 Turbo. Innowacją wprowadzoną przez Volvo był mały, turbodoładowany silnik czterocylindrowy - konkurenci stawiali na znacznie większe jednostki napędowe. W wyścigach, gdzie oprócz osiągów liczy się każdy kilogram, koncepcja Volvo okazała się słuszna.

Fot. VolvoDokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne
Fot. Volvo

Dokładnie 30 lat Volvo zaangażowało się w serię europejskich mistrzostw samochodów turystycznych ETCC. W 1985 roku ścigały się w niej legendarne Volvo 240 Turbo. W 2016 roku sportowe tradycje będzie kontynuowało S60 Polestar TC1.

Tradycje “latającej cegły” będzie kontynuować Volvo S60 Polestar TC1. Samochód został wyposażony w 400-konny silnik z turbodoładowaniem. Jednostka wywodzi się z czterocylindrowych motorów z rodziny Drive-E. Zespół zdecydował się na zmodyfikowanie seryjnego silnika, gdyż ten wyróżnia się niskim współczynnikiem tarcia wewnętrznego i został wykonany z odpowiednio wytrzymałych materiałów. Jednostki budowane na bazie produkcyjnych silników już wcześniej były stosowane w samochodach klasy STCC i WTCC.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty