370 koni w "zetce"

(mp)
Szybszy i... mniejszy. Taki jest Nissan 370Z, zastępujący 350Z.

Szybszy  i... mniejszy. Taki jest Nissan 370Z, zastępujący 350Z.

 

Rozstaw osi w nowej "zetce" został skrócony o prawie 10 cm, a długość auta zmniejszyła się o 7 cm. Samochód urósł za to nieco wszerz (o 3,3 cm).

Fot. Nissan
Fot. Nissan

 

Bardziej kompaktowe wymiary nadwozia i wykorzystanie lekkich materiałów przyczyniły się do zmniejszenia masy pojazdu. Ma to znaczenie przy osiągach. Zasada jest prosta: im mniej samochód waży, tym szybciej się rozpędza. Przy okazji nadwozie wzmocniono i usztywniono, co powinno pozytywnie wpłynąć za stabilność jazdy, komfort podróżowania (mniej

Fot. Nissan
Fot. Nissan

drgań samego nadwozia) i trwałość.

 

Poza zmianami konstrukcyjnymi zmieniono wygląd. Przeprojektowano reflektory, światła i zderzaki. Linia dachu jest bardziej opadająca, co stanowi nawiązanie do modelu GT-R. Tylne boczne okienko wzorowano natomiast na tym z Nissana 240Z z 1970 r.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

 

We wnętrzu usunięto rozpórkę (zastąpioną zabierającymi mniej miejsca wzmocnieniami) i dodano nową "półkę" za fotelami, na której mieści się np. aktówka. Dodano też zamykany schowek w desce rozdzielczej. Nowe są materiały tapicerskie, a tarcze zegarów powiększono.

 

Pod maską 370Z - zgodnie z nazwą - pracuje silnik 3,7 l/331 KM, który zastąpił jednostkę 3,5 l/313 KM stosowaną w 350Z. Znany jest już z Infiniti FX37 i GX37, w których osiąga 320 KM.

Fot. Nissan
Fot. Nissan

 

Nowością jest 6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów wyposażona w pierwszy na świecie system zmiany przełożeń zsynchronizowany z prędkością obrotową silnika. System dostosowuje ją do poziomu odpowiadającego kolejnemu biegowi poprzez krótkotrwałe zwiększenie otwarcia przepustnicy. W efekcie włączenie niższego lub wyższego biegu następuje bardziej płynnie. Do wyboru będzie też 7-biegowa, automatyczna przekładnia sterowana manetkami przy kierownicy. Silnik uruchamia się i wyłącza przyciskiem.

 

Sprzedaż Nissana 370Z rozpocznie się w Europie w kwietniu 2009 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty