308 CC, czyli coupe-cabrio

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Czy koniec wakacji musi oznaczać pożegnanie z kabrioletem? Niekoniecznie, jeśli ma on twardy dach.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Klasyczny kabriolet przeznaczony jest dla czterech osób i ma miękki składany dach. Coupe-cabrio to też kabriolet, tyle że z metalowym dachem, który po zamknięciu zmienia auto w coupe - samochód dwudrzwiowy z wyraźnie wydzielonym bagażnikiem.

Zaletami takiego rozwiązania są lepsze wyciszenie wnętrza, łatwiejsze utrzymanie temperatury w aucie i większa odporność na zniszczenie dachu.

W Peugeocie 308 CC dach składa się w 20 sekund i chowa w bagażniku, zmniejszając jego objętość. Operację tę można wykonać podczas postoju (nie ma konieczności uruchamiania silnika) i jazdy z prędkością wynoszącą maksymalnie 12 km/h. Wcześniej należy zaciągnąć specjalną roletę znajdującą się w przestrzeni bagażowej.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Proces otwierania dachu może być obserwowany dzięki animacji wyświetlanej na kolorowym, chowanym ekranie, który podaje również komunikaty dotyczące funkcjonowania dachu.

Komfort podczas jazdy ze złożonym dachem podnosi siatka zapobiegająca powstawaniu zawirowań powietrza, która, po użyciu, składa się na cztery części i jest chowana do specjalnego schowka pod podłogą bagażnika (lub do pokrowca, jeśli jest koło zapasowe). To jeszcze nie koniec. 308 CC ma system ogrzewania karku, który rozprowadza na szyje osób siedzących na przednich siedzeniach regulowany strumień powietrza.

Bagażnik w wersji coupe ma pojemność 403 l (w tym 15 l schowka pod podłogą), w po złożeniu dachu 226 l. Odblokowanie i uchylenie pokrywy przestrzeni bagażowej jest sterowane zdalnie za pomocą przycisku na pilocie.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Testowanego 308 CC napędzał turbodoładowany benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 150 KM. To najmocniejsza jednostka, z jaką oferowane jest francuskie cabrio-coupe. Zapewnia niezłą dynamikę - pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 215 km/h.

Zanotowane zużycie paliwa w trasie wyniosło 6,2 l/100 km (o 0,6 l więcej niż wynika to z danych technicznych), a w mieście 10,7 l/100 km (tyle, ile podaje producent). Peugeot 308 CC 1.6 150 KM kosztuje 104 900 zł.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty