2008 DKR - najnowszy samochód od Peugeota

(ip)
Udostępnij:
Trzy tygodnie po ekscytującej wiadomości o wspólnym starcie marek Peugeot, Red Bull i Total w Rajdzie Dakar 2015 możemy wreszcie zobaczyć, jak będzie wyglądał nowy samochód.

Rodzinne podobieństwo z ostatnimi crossoverami Peugeot rzuca się w oczy.  Kształty są jednak bardziej muskularne, a

Fot: Peugeot
Fot: Peugeot

proporcje bardziej ekstremalne, aby samochód mógł stawić czoła sportowym wyzwaniom. Spektakularna linia nadwozia jest owocem ścisłej współpracy między ośrodkiem stylistycznym Peugeot a biurem projektowym Peugeot Sport. Podobieństwo do seryjnie produkowanego auta jest uderzające!

Agresywne linie Peugeot 2008 DKR nie są jednak czysto stylistycznym pomysłem. Zostały podyktowane wymaganiami technicznymi, co znajduje potwierdzenie w słowach szefa projektu ze strony Peugeot Sport, Jeana-Christophea Paillera: - „Ośrodkowi stylistycznemu przekazaliśmy bardzo precyzyjne założenia techniczne z podanymi podstawowymi wymiarami, objętością wnętrza, rozmiarem kół, skokiem zawieszenia oraz dane aerodynamiczne z symulacji”.

Już na samym niemal wstępie biuro projektowe Peugeot Sport musiało dokonać podstawowego wyboru. Jaki powinien być napęd tej rajdowej maszyny: na cztery czy na dwa koła?  Zgodnie z przepisami regulaminu rajdu decyzja ta miała wpływ na

Fot: Peugeot
Fot: Peugeot

dwa bardzo istotne parametry samochodu: - „Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rozwiązań praktykowanych w rajdach, żeby zobaczyć atuty różnych opcji i finalnie zdecydowaliśmy się na wybór dość odmienny od konkurencji. Ze względu na parametry terenowe i zdolność jazdy po piasku wersji z napędem na dwa koła, zdecydowaliśmy się finalne na to właśnie rozwiązanie. Dzięki temu możemy mieć większe koła i większy skok zawieszenia wraz z wszystkimi wypływającymi z tego korzyściami.” Bezpośrednim skutkiem tej decyzji jest wyposażenie 2008 DKR w 37-calowe opony Michelin mające niemal 94 cm średnicy!

O ile dość łatwo było znaleźć stosowane w produkcji seryjnej rozwiązanie stylistyczne tyłu tej rajdowej bestii, o tyle przód okazał się znacznie bardziej wymagający, co potwierdza Michaël Trouvé, odpowiadający za kształt nadwozia w ośrodku stylistycznym Peugeot: - „Ze względu na wymagania dotyczące parametrów terenowych niezbędnych do pokonania trudnego terenu rajdu, kąt natarcia musiał być bardzo duży. Wymagało to zastosowania bardzo krótkiego zwisu, a więc odmiennego rozwiązania przodu niż w samochodzie seryjnym. Na szczęście konstruktorzy uważnie słuchali naszych uwag i zmienili rozmieszczenie niektórych elementów, które mogły być dla nas utrudnieniem. Zostawili nam nieco swobody, co pozwoliło zaprojektować przód jak najbardziej zbliżony do 2008.”

9FTDNTKyoak

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie