Nowy silnik posiada 4 cylindry i pojemność 1.6 litra. Zarówno głowica jak i blok zostały wykonane z aluminium, dzięki czemu te dwa elementy ważą o 47 kg mniej, niż w przypadku stosowanej dotychczas jednostki 2.2 i-DTEC. Moc maksymalna, 120 KM, osiągana jest przy 4 tys. obrotów na minutę, zaś dostępny od 2 tys. obr./min. moment obrotowy wynosi 300 Nm.
Jak podaje producent, w przypadku Civica możliwe jest uzyskanie średniego spalania na poziomie 3,6 l/100 km, przy jednoczesnej emisji CO2 nie przekraczającej 94 g/km.
- "Przy tworzeniu tego silnika chcieliśmy uzyskać kompromis pomiędzy wysokimi osiągami, a niską emisją szkodliwych substancji. To dla nas ważne, gdyż samochody Hondy mają dawać przyjemność z jazdy" - powiedział Suehiro Hasshi, szef inżynierów japońskiej marki, którzy pracowali nad powstaniem nowej jednostki napędowej.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?