1.6 i-DTEC - nowy diesel od Hondy

(pp)
Honda przedstawiła swój pierwszy silnik wysokoprężny z rodziny "Earth Dreams". Jednostka ta została zaprojektowana specjalnie z myślą o rynku europejskim i zadebiutuje w 2013 roku w modelu Civic.
Fot. Honda
Fot. Honda

Nowy silnik posiada 4 cylindry i pojemność 1.6 litra. Zarówno głowica jak i blok zostały wykonane z aluminium, dzięki czemu te dwa elementy ważą o 47 kg mniej, niż w przypadku stosowanej dotychczas jednostki 2.2 i-DTEC. Moc maksymalna, 120 KM, osiągana jest przy 4 tys. obrotów na minutę, zaś dostępny od 2 tys. obr./min. moment obrotowy wynosi 300 Nm.

Jak podaje producent, w przypadku Civica możliwe jest uzyskanie średniego spalania na poziomie 3,6 l/100 km, przy jednoczesnej emisji CO2 nie przekraczającej 94 g/km.

- "Przy tworzeniu tego silnika chcieliśmy uzyskać kompromis pomiędzy wysokimi osiągami, a niską emisją szkodliwych substancji. To dla nas ważne, gdyż samochody Hondy mają dawać przyjemność z jazdy" - powiedział Suehiro Hasshi, szef inżynierów japońskiej marki, którzy pracowali nad powstaniem nowej jednostki napędowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty