11. Rajd Zimowy. Przy blasku słońca i pucharu

(ip)
11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć zaczęło się pechowo - od urwania koła na drugim oesie / Fot. SPRCT
11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć zaczęło się pechowo - od urwania koła na drugim oesie / Fot. SPRCT
11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć zaczęło się pechowo - od urwania koła na drugim oesie.
11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć
11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć zaczęło się pechowo - od urwania koła na drugim oesie / Fot. SPRCT

Nowy rajdowy sezon w małej skali to dla zespołu Subaru Poland RC Team kontynuacja walki o najwyższe trofea w królewskiej klasie WRC. Pod maskę Subaru Imprezy trafił jeszcze mocniejszy silnik elektryczny 4,5T, a elektryczna rajdówka na dzień przed startem przyozdobiona została w nowe barwy. Duet okazał się szczęśliwy.

- Już dziś wiadomo, że do zespołu Subaru Poland Rally Team powrócił Wojtek Chuchała. W czwartek, na 3 dni przed naszym startem, pojawiły się nowe barwy ich rajdówki, stąd mieliśmy zaledwie dzień by narysować i przenieść ich malowanie na naszą małą replikę w skali 1:10. Wszystko się udało, więc z nowymi planami i naładowani pozytywną mocą stanęliśmy w niedzielę do walki w 11. Rajdzie Zimowym - mówi Michał Jasiński, kierowca Subaru Poland RC Team.

Sam model nie przeszedł przez okres zimowy poważniejszych modyfikacji. Oprócz wymiany jednostki napędowej, reszta podzespołów została tylko sprawdzona, a ewentualne luzy zlikwidowane. Po testach mechanicy usunęli jeszcze oba stabilizatory, które jednak powodowały zbyt częstą utratę przyczepności na szybkich zakrętach. Dodatkowo tylny dyferencjał otrzymał rzadzszy olej, by model nie był tak podatny na... drift. Pierwsze testy, głównie opon i różnych nastawień zawieszenia, pokazały, że elektryczne "Plejady" są już gotowe do walki.

Początek 11. Rajdu Zimowego to piękna jazda aktualnego mistrza Torunia - Bartka Blachowskiego. Michał Jasiński wykręcił dopiero piąty czas, a auto szybko trafiło na serwis.

- Dzisiejsze warunki, czyli szybkie proste i mała liczba ciasnych nawrotów nie sprzyjają jeździe na wysokim i miękkim zawieszeniu. Musieliśmy szybko obniżyć nasze Subaru i zmniejszyć skłonność do przechyłów. Teraz przyciśniemy - komentuje zawodnik SPRCT.

Drugi oes, po bardzo dobrym początku, w połowie odcinka postawił kierowcę szaro-pomarańczowej Imprezy WRC przed ryzykowną decyzją - na szybkim łuku odpadło przednie lewe koło. Czy brać Super Rally, czy dojechać do mety na trzech kołach?

11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć
11. Rajd Zimowy zainaugurował sezon Toruńskiej Ligi Rajdowej modeli RC. Pierwszy start dla zespołu Subaru Poland RC Team był niezwykle szczęśliwy, choć zaczęło się pechowo - od urwania koła na drugim oesie / Fot. SPRCT

- Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. Zmiany w regulaminie, czyli nałożenie na zawodnika w systemie Super Rally kary w postaci 200% najlepszego czasu w klasie z pewnością pogrzebałyby nasze szanse na walkę i odrobienie tak sporej straty. Zaryzykowałem i pojechałem na 3 kołach. Myślę, że po raz kolejny pomogły mi rady instruktorów ze Szkoły Jazdy Subaru. Mocno spięty przedni dyferencjał dawał radę przenieść moment obrotowy na to jedyne koło, dzięki czemu na mecie straciliśmy zaledwie kilkanaście sekund - dodaje Michał Jasiński.

Szybka naprawa rajdówki i po chwili auto było gotowe do jazdy. Kolejne oesy to kontynuacja dobrego stylu i czystej jazdy. Kierowca Subaru Poland RC Team unikał zbędnego ryzyka i choć znany jest z widowiskowej jazdy, tym razem postanowił sprawdzić się z czołowymi kierowcami szukając optymalnej trasy przejazdu. Uzyskiwane czasy wciąż plasowały reprezentanta SPRCT w pierwszej szóstce klasyfikacji generalnej.

- Z uwagi na wysoką frekwencją organizatorzy zmuszeni byli do odwołania dwóch oesów. Z Piotrem Żelisławskim wymienialiśmy się pozycjami z oesu na oes. Dwa ostatnie odcinki były więc jedyną okazją, by wygrać tę rywalizację. I udało się, choć było ciężko i nerwowo do ostatniego metra. Na Power Stage wykręciliśmy też drugi czas w generalce, zgarniając dodatkowe 2 punkty. To był naprawdę udany rajd. Jesteśmy bardzo szczęśliwi i... zmęczeni. Jeszcze nigdy tyle nie biegałem za swoją rajdówką - z uśmiechem kończy Michał Jasiński.

Ostatecznie kierowca Subaru Poland RC Team zajął 1. miejsce w klasie WRC, 4. w klasyfikacji generalnej i był 2. na Power Stage. Przez zawodnikami teraz 2. Rajd Parkowy, który zostanie rozegrany 20. marca. W międzyczasie toruńsko-krakowski zespół planuje start w Rajdowej Lidze Mazowsza - w najbliższą sobotę rozpoczyna się sezon rajdowy w stolicy, a okazją do walki na oesach będzie 2. Rajd Zimowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty