
Kolejka chętnych do przetestowania - długa. Auto można oglądać przed sklepem firmy przy ul. Maszewskiej w Goleniowie. Być może wkrótce będzie go można też testować w Szczecinie.
Sławomir Bogdański z firmy B.nox CDM: - Jeszcze nie wiemy, kiedy ruszy sprzedaż, ale prawdopodobnie wkrótce.
Na razie Romet oferuje dwie wersje w zależności od akumulatora w cenach 32 i 36 tys. zł. Przewidywane są dwa tryby, do jazdy spokojnej i szybszej. Ten pierwszy, ekonomiczny, pozwala na jednym ładowaniu przejechać do 180 km, ale z prędkością nie przekraczającą 40 km/h. Ten szybszy, do 60 km/h, pozwala na przejechanie około 100 km. Samochód wyposażony jest w silnik o mocy 4 kW i akumulatory litowo-jonowe. Jedno pełne ładowanie to koszt 6-8 zł.
Romet 4E może przewozić maksymalnie dwie osoby, pomieści też zakupy. Nie jest to auto o wykwintnym i bogatym wyposażeniu.
W czwartek pierwsza testowa jazda oficjalna miała miejsce w Warszawie, auto poprowadził Włodzimierz Zientarski, przejechać się mogli również dziennikarze.
Producentem samochodu jest firma Arkus & Romet Group z Dębicy. Auto ma jedynie - oczywiście oprócz kierownicy - pedały hamulca i przyspieszenia, dźwignię jazdy do przodu i do tyłu. I to wszystko.
Jakie koszty eksploatacji? Jak zapewnia producent, bardzo niskie. Przejechanie 100 km powinno kosztować użytkownika nieco ponad 5 zł. O takim wyniku właściciel samochodu z silnikiem Diesla czy z instalacją LPG może jedynie pomarzyć.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?