Niedawno taśmę produkcyjną w fabryce w Bambergu opuściła dziesięciomiliardowa świeca zapłonowa marki Bosch.
Bosch po raz pierwszy zaprezentował świecę zapłonową w połączeniu z wysokonapięciowym iskrownikiem magnetycznym w 1902 roku, czyli 105 lat temu. Wynalazek ten przyczynił się do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego.
Początkowo Bosch wytwarzał ich rocznie zaledwie kilkaset sztuk, dziś z taśm fabrycznych schodzi ich już ponad 300 mln. Zdecydowana większość z dotychczas powstałych (8 mld), pochodzi z założonej w 1939 r. fabryce w Bambergu. Na potrzeby lokalnych rynków oraz producentów pojazdów świece produkują fabryki w Indiach, Brazylii, Chinach i Rosji.
Trwałość produkowanych obecnie świec wynosi ok. 20 - 30 tys. km przebiegu i jest o 20-30 razy większa niż w przypadku świec produkowanych przed stu laty. Od rozpoczęcia produkcji seryjnej świec pojawiło się już ponad 20 tys. ich typów. Obecnie oferta obejmuje ponad 1 250 wariantów: od świec wielkości zapałki do kosiarek trawnikowych, aż po kilkunastocentymetrowe świece do dużej mocy silników gazowych.
Świece Boscha montowane są seryjnie w samochodach takich marek jak: Alfa Romeo, Audi, BMW, Cadillac, Citroen, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, GM, Lancia, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota, Volvo i Volkswagen.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?