Honda City V (2009 - teraz) - opinia użytkownika RA
2019-01-28, RA
Marka: | Honda |
---|---|
Model: | City |
Generacja: | V (2009 - teraz) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 115 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.4 |
Podsumowanie:
Bez wątpienia jest to świetny samochód do miasta mimo, iż jest to sedan - samochód idealny dla rodzin 2+1 z uwagi na przestronne wnętrze oraz spory bagażnik. Silnik jest "idiotoodporny", nie bierze oleju i jest bardzo oszczędny - przy spokojnej jeździe można osiągnąć spalanie na poziomie 5,0-5,2l/100km w trasie i do 6,0l/100km w mieście. Nie jest to zdecydowanie samochód na długie trasy, ponieważ posiada on mało udogodnień dla kierowcy i pasażerów (brak podłokietnika, mały bak paliwa, brak schowków dla pasażerów siedzących z tyłu, dość twarde kanapy - wciąż mam sentyment do kanapy z Octavii), a sam silnik zwiększa swój apetyt na paliwo na prędkościach powyżej 120km/h. Jak to z japońskimi samochodami bywa - dobrze jest zadbać o karoserię, ponieważ ta podatna jest na rdzę. Da się to jednak wyeliminować odpowiednimi środkami antykorozyjnymi (w tym także zabezpieczeniem profili zamkniętych) i nie mówię tu o bitexach, które są nic nie warte. Po dorzuceniu czujnika parkowania (bardzo się przydaje w mieście) i zabezpieczeniu przed korozją, mam wrażenie, że ten samochód będzie jeździł jeszcze dłuuuugo. Polecam - solidne 4!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Do silnika nie można mieć zastrzeżeń - w końcu to porządny vtec na łańcuchu, nie bierze oleju (w przeciwieństwie do panujących mitów) i jest dość oszczędny. Na plus na pewno jest tutaj dynamika powyżej 4500rpm - rekompensuje to w pewien sposób niedostatki mocy podczas wyprzedzania. Skrzynia biegów działa bardzo dobrze. Zmieniłbym tutaj jednak umiejscowienie biegu wstecznego, któremu czasem nie chce się zaskoczyć, ale to standard przy tym układzie. Szkoda też, że brakuje 6 biegu, ale jest to w końcu samochód miejski. Nie spodziewałem się jednak tego, że po niespełna 110tys. przebiegu, konieczna będzie wymiana łożysk skrzyni biegów, które dają o sobie znać szumem przy biegu jałowym.
-
Zawieszenie:
Bardzo dobre wykonanie zawieszenia względem gabarytów i masy pojazdu. Samochód prowadzi się pewnie, nie skacze na wybojach. Minusem są tutaj szybkie zakręty i fakt, że z tyłu zamontowana jest belka (nie jest to na szczęście belka francuskiego producenta samochodów). Mimo wszystko przy nadwoziu typu sedan, bardziej widziałbym tutaj wielowahacz.
-
Wnętrze:
Brak półki nad radiem - brak możliwości położenia telefonu w miarę pod ręką. Brak podkłokietnika - bolączka długich tras. Często też zahaczam pasami bezpieczeństwa o dźwignię otwierającą bagażnik...
-
Komfort jazdy:
Wszystko na bardzo dobrym poziomie. Gorzej jest tylko w przypadku szybkich zakrętów - samochód nie prowadzi się na nich pewnie i czuć wyraźny przechył. Pozycja za kierownicą jest poprawna, osoby o wzroście nawet 190cm nie powinny martwić się o brak miejsca nad głową. Autem komfortowo mogą podróżować 4 osoby ze średnim bagażem. Widoczność jest znakomita przez co samochód jest idealny do warunków miejskich.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.7l/100km |
Zalety i Wady
- Trzyma cenę (przy sprzedaży)
- Bardzo dobre spasowanie elementów wnętrza - nic nie trzeszczy
- Niezawodny silnik
- Duży bagażnik
- Niskie koszty eksploatacyjne
- Oszczędny silnik
- Rozrząd na łańcuchu
- Dużo miejsca pod maską - łatwość serwisu
- Bardzo dobra widoczność z perspektywy kierowcy
- Przemyślany schowek pod tylną kanapą
- Pomimo upływu lat, samochód wciąż wygląda świeżo
- Mała popularność w Polsce
- Brak części na rynku wtórnym, częsty brak zamienników
- Ubogie wyposażenie (brak świateł przeciwmgłowych, podłokietnika, czujnika parkowania)
- Wysoka cena względem rocznika (przy zakupie)
- Mały bak paliwa (42l)
- Niska odporność na korozję