Fiat Palio (1996 - teraz) - opinia użytkownika Antoni
2020-06-20, Antoni
Marka: | Fiat |
---|---|
Model: | Palio |
Generacja: | (1996 - teraz) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 140 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.2 16v |
Podsumowanie:
Kiedy podchodzi się do tego auta, to raczej nie zachęca. Dość brzydkie nadwozie. Mało zgrabna, nieproporcjonalna sylwetka. Wnętrze też nie zachwyca, choć wsiada się doń wygodnie i łatwo znaleźć właściwą pozycję za kierownicą. Ale kiedy uruchomi się silnik i ruszy z miejsca punkt widzenia zmienia się diametralnie. Auto żwawo przyspiesza, jest ciche i wygodne. Mimo wysokiego nadwozia prowadzenie jest pewne. Układ hamulcowy bardzo skuteczny. Mimo braku ABS (w moim egzemplarzu) nawet w trakcie ostrego hamowania auto nie traci stabilności. Bagażnik pojemny, a po złożeniu tylnej kanapy pojemnością nie ustępuje samochodom klasy kompakt. Do tego całkowicie płaska podłoga i niski próg załadunku. Silnik mimo relatywnie niewielkiej mocy daje radę nawet z pełnym obciążeniem. Fiat Palio Weekend to typowy wół roboczy. Za śmieszne pieniądze dostajemy auto niezwykle wszechstronne, pakowne, wygodne i właściwie bezawaryjne. Szkoda, że nikt już dziś nie produkuje takich samochodów.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Układ napędowy tego auta to rewelacja. Niewielki, ekonomiczny, dynamiczny i cichy silnik jest praktycznie bezawaryjny. Choć to jednostka w technologi 16V to zadziwiająco dobrze radzi sobie w zakresie niskich obrotów, a po przekroczeniu 3,5 tys. obr/min dostaje niezłego wigoru. Skrzynia biegów bardzo dobrze zestopniowana, posiada długą piątkę dzięki czemu w trasie silnik kręci się na niskich obrotach i nie hałasuje. Biegi wchodzą precyzyjnie i lekko.
-
Zawieszenie:
Kompromis między komfortem, stabilnością w zakrętach i zapewnieniem dużej ładowności. 600 kg w aucie klasy B to wynik chyba nie do pobicia. Zawieszenie trwałe, a ewentualne naprawy proste i tanie.
-
Wnętrze:
To chyba najsłabsza strona tego auta. Przestronne, ale nudne. Twarde plastiki na desce rozdzielczej. Demontaż elementów choćby w celu wymiany żarówek zwykle kończy się popękaniem zatrzasków. Zadziwiająco trwałe materiały tapicerskie na siedzeniach i boczkach drzwi.
-
Komfort jazdy:
Dobre wyciszenie, chyba jedno z najcichszych aut w swojej klasie. Skuteczne ogrzewanie. Z wentylacją latem nieco gorzej. Dobra widoczność. Fotele wygodne. Zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort jazdy.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.5l/100km |
Zalety i Wady
- Świetny silnik
- Bardzo przestronne wnętrze
- Wysoki komfort jazdy
- Tania eksploatacja
- Podatne na korozję nadwozie
- Słabe materiały we wnętrzu