Kupując te samochody stracisz najmniej - wysoka wartość rezydualna

Wojciech Frelichowski
Samochody o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej - ranking
Samochody o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej - ranking
Przy zakupie nowego lub prawie nowego auta warto wziąć pod uwagę, ile będzie ono kosztowało za kilka lat. Oto zestawienie samochodów z poszczególnych klas, które najlepiej trzymają cenę. Dane dostarczył Eurotax.
Samochody o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej - ranking
Samochody o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej - ranking

Dane o wartości rezydualnej samochodów na polskim rynku przygotowali specjaliści z firmy Eurotax. Monitorują oni rynek motoryzacyjny. Wartość rezydualna samochodu to jego spodziewana cena po określonym czasie eksploatacji. Jest ona podawana jako procent wyjściowej ceny auta – oczywiście im wyższa, tym lepiej.

REKLAMA
Części regiomoto.pl - akcesoria i części samochodowe, sklep internetowy

Sprawdzając, które samochody najwolniej tracą na wartości, wzięliśmy pod uwagę auta z najpopularniejszych segmentów rynku – od pojazdów miejskich przez kompakty, limuzyny po luksusowe terenówki. Podajemy, jaka jest ich spodziewana wartość po trzech latach eksploatacji przy 90000 km przebiegu. Wymieniamy samochody z poszczególnych segmentów rynku, które najlepiej trzymają cenę.

Lista modeli jest najdłuższa dla najpopularniejszych kategorii – aut miejskich i kompaktowych.

- Wybór konkretnych modeli i wersji silnikowych zawartych w tym zestawieniu wynika z ich popularności rynkowej w poszczególnych segmentach - wyjaśnia Jędrzej Ratajski z Eurotaxu.

Na wartość rezydualną wpływ ma m.in. awaryjność auta. Te samochody, które dobrze wypadają w rankingach niezawodności, są też droższe przy odsprzedaży. Rok przy nazwie modelu to data premiery jego wersji, uwzględnionej w zestawieniu.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć samochodów o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej w naszym rankingu

Samochody o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej - ranking
Samochody o najwyższej i najniższej wartości rezydualnej - ranking

Oto lista aut najlepiej trzymających cenę na polskim rynku: 

Segment B (samochody miejskie):

Volkswagen Polo 1.2 hatchback 2009 – 51,6 proc.,
Toyota Yaris 1.0 2011 – 49,7 proc.,
Renault Clio 1.2 2012 – 48,9 proc.,
Skoda Fabia II 1.2 hatchback 2010 – 48,1 proc.,
Honda Jazz 1.2 2011 – 48,1 proc.,
Peugeot 208 1.0 2012 – 46,3 proc.,
Fiat Punto 1.2 2012 – 45,6 proc.,
Ford Fiesta 1.24 2009 – 43,9 proc.,
Hyundai i20 1.25 2012– 43,8 proc.,
Lancia Ypsilon 1.2 2011 – 42,8 proc.

Niespodzianką nie jest wysoka pozycja VW Polo czy Toyoty Yaris. Zaskakuje natomiast niska lokata Fiata Punto, który cieszy się popularnością na rynku wtórnym. 

Volkswagen Polo - zobacz ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Segment C (samochody kompaktowe):

Volkswagen Golf 1.6 TDI 2012 – 53,8 proc.,
Seat Leon 1.6 TDI 2009 – 52,1 proc.,
Mazda 3 1.6 CD hatchback 2011 – 51,9 proc.,
Opel Astra 1.7 CDTI hatchback 2012 – 51,4 proc.,
Toyota Auris 1.4 D-4D 2010 – 50,8 proc.,
Kia cee'd 1.6 CDRi hatchback 2012 – 49,5 proc.,
Lancia Delta 1.6 MultiJet 2011 – 49,5 proc.,
Ford Focus 1.6 TDCi hatchback 2011 – 47,4 proc.,
Fiat Bravo 1.6 MultiJet 2007 – 47,3 proc.,
Renault Megane 1.5 dCi 2012 – 46,5 proc.,
Peugeot 308 1.6 Hdi 2011 – 45,9 proc.

Zaskakuje wysoka pozycja Seata Leona. Kierowcy cenią go za niezawodność i niższą cenę w porównaniu z bliźniaczym VW Golfem. Mazda 3 wysoką lokatę zawdzięcza dobrym ocenom w rankingach niezawodności. 

Volkswagen Golf - zobacz ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Segment D (samochody klasy średniej):

Toyota Avensis 2.0 D-4D sedan 2012 – 54,6 proc.,
Volkswagen Passat 2.0 TDI 2010 – 54,4 proc.,
Honda Accord 2,2 D sedan 2011 – 51,6 proc.,
Skoda Superb 2.0 TDI 2008 – 49,6 proc.,
Citroen C5 2.0 HDI 2010 – 46,7 proc.,
Ford Mondeo 2.0 TDCi 2010 – 46,5 proc.,
Renault Laguna 2.0 dCi 2010 – 41,9 proc.

Skład czołówki nie jest niespodzianką. Niska pozycja Renault Laguny wynika z kiepskiej opinii o poprzedniej generacji tego auta. 

Toyota Avensis - zobacz ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Segment E (samochody klasy wyższej):

Audi A6 3.0 TDI 2011 – 49,2 proc.,
BMW 530d 2010 – 48,1 proc.,
Mercedes E300 CDI 2009 – 47,3 proc.,
Lexus GS 450h 2012 – 47 proc.,
Lancia Thema 3.0 CRD 2011 – 43,3 proc.,
Volvo s80 D5 2009 – 40,4 proc.,
Citroen C6 3.0 Hdi 2006 – 33,4 proc.

Trzy pierwsze miejsca zajmują samochody niemieckich marek premium - to nie jest zaskoczeniem. Niespodzianką jest wysoka, czwarta pozycja Lancii Themy, która do niedawna znana była jako Chrysler 300C. 

Audi A6 - zobacz ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych 

Segment SUV (luksusowe samochody terenowe):

Porsche Cayenne diesel 2010 – 53,5 proc.,
Mercedes ML 360 BlueTec 4Matic 2011 – 52,4 proc.,
BMW X6 3.0d xDdrive 2008 – 51,1 proc.,
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion 2010 – 50,9 proc.,
BMW X5 3.0d xDrive 2007 – 50,6 proc.,
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD 2010 – 50,5 proc.,
Land Rover Range Rover Sport S 3.0TD V6 2009 – 49,3 proc.

Różnice pomiędzy samochodami z tego segmentu są niewielkie. Na wartości tracą one powoli. 

Porsche Cayenne - zobacz ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych 

Wojciech Frelichowski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty